November?
Någon mer än vi som ska gifta sig i november?
Någon mer än vi som ska gifta sig i november?
mmm.
Men jag satsar på mys och värme innifrån.
precis... bilden av "det perfekta bröllopet" behöver jag inte fundera på. Det blir på mitt sätt, ett mysigt sätt.
"Men jag satsar på mys och värme innifrån."
Håller med, mys och värme ska komma inifrån.
Vi kommer försöka ha massor av levande ljus. Det är så mysigt.
Vår vigsel börjar 16.00 och då är det ju mörkt i november och "vår" kyrka har gigantiska ljuskronor i taket, med massor av levande ljus, hoppas det ska gå bra att använda dem.
Nu börjar jag verkligen längta. Jag satt och kollade på femmans "Bröllopsfeber" i söndags och fick rysningar när jag tänkte på att jag också skulle stå där framme vid altaret och säga ja. Snart!
Kärlek ger också värme inifrån! Och på vårt bröllop kommer det vara MYCKET kärlek! Det har jag redan bestämt! ;)
låter hääääärligt!
Hur går det för alla novemberbrudar?
Det går bra faktiskt. Jag (min sambo hade förhinder) har varit och träffat cateringfirman och diskuterat menyn.
Mina tärnor kommer i nästa vecka så vi kan klippa ut mönster till deras klänningar.
Jag har diskuterat frisyr med min frisör men vi ska träffas och testa lite också, så han får känna på strukturen på mitt hår.
Så det går framåt.
Själv då?
Åh, just det...
Gästlistan är 99% spikad så nu kan jag göra inbjudningskort för nu vet jag hur många jag ska göra.
Vi har satt ihop texten till informationsbladet som ska följa med inbjudan också...
Det rullar alltså på.
jodå, maten ska lagar min svärmor, nästa vecka ska vi en vecka upp till dom så då blir det bröllopsprat i kvadrat. Då sätts också den delen av inbjudningarna.
Tärnorna är tillfrågade och har fått lite uppgifter. en tar hand om önskelistan, alla hjälper till på mottagningen (ska ha mottagning först sedan en middag för ca 40 pers), en gör tipsrunda etc.
Mönstret till min klänning har kommit, den ska min svärmor sy så det blir aven det nästa vecka.
Lokal och kyrka är ordnat sedan i maj.
Jag leker redan nu med fest och vigselprogram så blir det inte så mycket att göra in i det sista.
Frisyr och blommor har jag inte tagit itu med ännu. Tänkte göra det i augusti. Funderar på att ha krans i håret och utsläppt hår. Ska klippa och slinga mig förut, men somsagt på den fronten är inget bestämt.
min blivandes kläder är färdiga.
Det som ska göras är att vi ska kolla med solisten om han vill sjunga och så ska vi fråga våran tilltänkta toasmaster. jag har turen att ha fotointresserade kompisar så jag ska fråga tre stycken om de vill ta lite olika typer av bilder. en är klar så då ska det bara klaffa med de andra.
Vad har jag glömt?
Jag tycker det låter som du har ganska bra koll. :)
Jag har också börjat så smått med fest- och vigselprogrammen av samma anledning som du. Det finns nog en massa annat som man ändå inte kan göra innan sista minuten och då är det bra att ha mycket sånt klart.
Vi har också en kompis som är jätteduktig på att ta foto, så han ska fota oss, det är jättepraktiskt för det enda vi behöver betala för är materialet och framkallningen, vilket ju kan bli lite ändå, för det blir förhoppningsvis jättemånga bilder. Sen får vi lita till våra nära och kära när det gäller fotografering på festen, för det ska inte kompisen behöva sköta då också. Han ska ju också få vara med och festa... :)
Just det!
Tårtan är också fixad! Det är kul för det är en barndomskompis som har detta som specialitet och när vi var små var vår favorit sysselsättninga att, just det, baka! Så det blir en mysig återkoppling!
Var ska ni ha er fest?
Vi ska ha vår fest på ett ställe som heter Södeslätts Bygdegård. Det ligger mellan Vellinge och Trelleborg i Skåne.
Och ni då?