• _loovely_

Nagellack som torkar fort??

Hej!

Hur länge brukar ni vänta på att nagellacket ska torka?
    Jag målar ett tunt lager, väntar ca 30 minuter, målar sen ett
    till lager väntar 30 minuter till.., men sen så räcker det att jag stöter emot
    något lite lätt också är lacket på en eller flera naglar helt förstört.. =(

Torkar nagelack långsammare om dom är gammla?
    Kan det va det... det nagellacket som jag använde idag är
    nog lite gammalt.. "Isadora wonder nail, extra long lasting, quick dry"
    tycker väl att det inte bör vara sååå dåligt...

Har ni några tips på hur man ska göra, eller ett nagellack som är bra??
    Hur länge brukar ni vänta på att era naglar ska torka innan ni kan greja med
    händerna igen?

• Svar på tråden Nagellack som torkar fort??
  • Linda H

jag tror att loreal har ett nagelack som torkar på en minut har testat den och det funkar kommer dock inte ihåg om det är loreal men den heter express någonting

• _koko_

Jag använder under- och överlack från attitude eller creative, och färgade lack från samma märken och mavala. Målar alla lager ganska direkt efter varandra och försöker sedan vänta en timme innan jag börjar använda händerna igen.

Det finns snabbtorkande överlack, men är inte lagren under torra hjälper det inte så jättebra...

Ett tips är att måla naglarna när man gått och lagt sig, och sedan försöka somna med händerna sammanflätade utanför sängen. Funkar nästan alltid för mig. :)

• Linda H

villken bra idé det måste jag testa

• Jazzie

Jag brukar hålla naglarna under rinnande iskallt vatten efter att ha målat dem. De hjälper en hel del, nagellacket stelnar snabbare, men det är såååå kallt. :D

• pralina

Det finns superbra produkter som torkar nagellacket snabbt, bla dry n shine, speedey, det finns sprayer också. Lackar man naglarna på kvällen och sen somnar är det stor chans (om man bara använder överlack) att det blir repor och ränder på naglarna.
    Lacka med två tunna lager så ska du inte behöva vänta i mer än ett par minuter mellan lagren -under-lack-lack-över.

• Sarge

Jag använder Maybelines samt Loreals snabbtorkande lack & är supernöjd......jag kan fungera normalt efter 5 minuter :-d....det är torrt efter ca 1 minut & stötsäkert efter ca 5......TESTA!

Svar på tråden Nagellack som torkar fort??