behandling av acne...
Vilken av apotekets produkter rekomenderar ni som testat? Stioxyl, baserol eller någon annan? Tack på förhand!
Vilken av apotekets produkter rekomenderar ni som testat? Stioxyl, baserol eller någon annan? Tack på förhand!
Tja, alla funkar till en början men sen brukar huden vänja sig vid produkterna, mao man får finnar igen. Har man dock ingen svår acne så kanske det kan räcka med dessa produkter, jag för min del fick äta tabletter oxå i massor med omgångar!
Var noga med vad du använder för rengörning å framför allt vilket smink så du inte täpper igen porerna med det! Lycka till!
Varför just apotekets produkter?
Vänd dig till en skönhetssalong som använder sig av Excuviance produkter. Du blir inte besviken.Lycka till!!
Stioxyl var väldigt uttorkande och irriterande på mig. Basiron var mycket bättre. Jag använde Basiron (5 och 10%) i 4-5 år tills jag blev överkänslig mot det. Nu använder jag Aberela istället, och det är receptbelagt.
Basiron 5 % är jättebra och mycket bättre än Stioxyl m.fl.
Jag har inte så gott om pengar för tillfället och apoteket har ju hyffsade priser. Mina finnar sitter främst i uringningen och på ryggen och där är
ju huden inte lika känslig...
Jo det var en fråga till, hur lång tid tar det innan man ser resultat? För det vore ju toppen om man kunde har uringad klänning till midsommar... :)
Vilken är skillnaden mellan Basiron och Stioxyl? Jag har bara provat Stioxyl och tycker det funkar bra men jag kan hålla med om att det är uttorkande om man använder det flera dagar i rad. Sen bleker det kläderna med. Kan tillägga att jag får mina finnar på rumpan och att det antagligen beror på p-pillren.
melie:
huden i urringningen är samma slags hud som i ansiktet och är därför lika känslig.
bara så du vet! :)
//G.
Har testat Basiron, och det var inte alls bra för mig, min hud blev kaos. Torr, flagande, osv. Hjälpte det på något vis mot aknen så fick jag mer av den irriterade huden.
Stioxyl har jag för mig innehåller mer alkohol, men den ska i alla fall vara starkare.
Men om du har akne, gå till en läkare! De kan se vad du behöver och skriva ut något. Även om det inte skadar att testa något av apotekets produkter först, men till midsommar, det tar ett par månader för behandlingar att få full effekt... :P
Man skulle nog inte direkt kalla det acne utan "ganska mycket finnar". Har nu hursomhelst använt basirol 4 dar och tycker mig se förbättring. Hoppas det håller i sig! Återkommer och berättar hur det fortlöper.
Vid användning av produkter med benzoylperoxid kan det dock hända att man får en tillfällig uppblossning 1-2 veckor efter att man börjat använda dem. Men man ska fortsätta använda produkten om det händer.
www.acne.org har ett program (Clear Skin Regimen) som man kan följa om man använder bp-kräm/gel. Kanske det är nåt ...?
Själv har jag gett upp hoppet om Basiron, Stioxyl o dyl produkter ... har under flera år använt det i omgångar (mest när jag var yngre och litade blint på apotekets produkter) och det enda som hände var att min hud blev nästan förstörd - röd, irriterad, flagig med sveda - och det höll i sig långt efter att jag slutat med behandlingen. Aknen hade jag kvar, visst blev kanske finnarna färre men de blev ännu mer synliga, djupröda med dragning åt det lila. Inte roligt.
Åh, och titta gärna in på deras rätt så stora forum, www.acne.org/messageboard - där finns massor med andra tips för och av personer med akne. :)
testat zinkpasta? funkar på mig