• sallie

Hjärtformat bröllopsris

Är det någon som köpt Hjärtformat bröllopsris från Calligraphen eller någon annan stans. Vår präst vill inte att vi har vanligt ris, utan typ confetti. Var hittar man det? Har sett att de har rispåsar på Calligraphen, men de är så dyra. Hur packeterar ni riset?

• Svar på tråden Hjärtformat bröllopsris
  • Meddelande borttaget
  • sallie

Hon tyckte inte att det var ok. Tycker dock att det borde vara värre med konfetti, eftersom det inte är "naturmaterial",men eftersom hon sa att vi inte skulla ha ris så letar jag nu efter något annat.

• Meddelande borttaget
  • vintertid

Vi köpte från calligraphen, okej ganska dyrt, men jag hittade det ingen annanstans (som skickade till sverige), inte så mycket pengar i det stora hela och jag ville så gärna ha det. En av mina tärnor ska fixa ev. ompaketering av riset (små tyllpåsar kanske, vad vet jag).

• Ellte

Jag misstänker ju att prästen (kyrkan) har den där felaktiga tron att fåglar dör av ris... Prata med dem igen, för det är ju fel. Kan inte se nån annan anledning till att de godkänner allt utom ris :?

• raskan

vi köpte ris från calligraphen.
    Vi köpte rispåsar från ebay som vi la riset i .
    Millan

• gumman Jansson

Jag skall göra egna rispåsar av cellofan, och knyta ihop med ett sidenband.

• LeeLooKarin

vi köpte oxå hjärtformat ris från calligraphen, jättesöta små hjärtan , letade om det fanns nån annanstans men hittade inte.. o dom "försvinner omde blir blött eller om nån trampar på dom så de bör juh vara ok för prästen..

• äppellunden

om prästen invänder mot ris är det nog för att det drar till sig råttor...
    på en träff i vår kyrka fick vi infon att man städar upp efter sig utanför kyrkan pga det.

/äpplet

Svar på tråden Hjärtformat bröllopsris