• Bröllopstokiig

Arild eller Mölle kapell???

Finns här någon här som vigt sig eller ska viga sig i Mölle alt Arild kapell. Jag har endast sett dom utifrån så jag vet om dom är vackra när man kommer in, nån som vet? Och Arild kapell, hur många kan man vara där, för det verkade vara ganska litet? Och är det även nån som har erfarenhet av Rusthållargården alt Grand i Mölle? Jätte tacksam för svar! Ha en underbar dag!

• Svar på tråden Arild eller Mölle kapell???
  • Bröllopstokiig

Alla ställen som du nämnder är bra! Funderade länge på om vi skulle ta Mölle kapell, men valde till slut en större kyrka. Mölle är större är Arilds kapell och finare invändigt tycker jag. Arilds kapell ser lite fallfärdigt ut.

• Bröllopstokiig

Varför inte Brunnby kyrka? Lite större stenkyrka med fin mur, vackra takmålningar och fantastisk orgel?

• Bröllopstokiig

Jag ska gifta mig i Arilds kapell i sommar, och vi har valt det för att det är litet! Det känns mer intimt, och jag tycker inte att det stör att det syns att det är ett gammalt kapell. Men det är större än man tror. "Kyrkvärden" sa att det får plats 100 gäster i kapellet!!! Och för oss räcker det.Jag har ätit på båda ställena, och maten är god, men jag tycker inte de är speciellt mysiga ställen. Varför inte testa Strand i Arild istället?

• Bröllopstokiig

Jag ska gifta mig i Mölle kapell i sommar och ha festen på Grand Hotel i Mölle.
    Kapellet är jättemysigt och Grand har hittills varit helt suveräna med allting. Dom vet verkligen vad service innebär!

• Bröllopstokiig

Vi gifte oss i Brunnby kyrka och hade festen på Grand i Mölle. Kyrkan är mycket vacker med roströda målningar i taket och linblomsgröna bänkar, och kyrkogården erbjuder en fin miljö för grattuationer, ris och kramar. Grand i Möllle är profesionella, och mycket rara och jag kan varmt rekommendera att ha festen där. Jag är övertygad om att det blir bra oavsett vad ni väljer för jag har bara hört positivt om rusthållargården också.

• Bröllopstokiig

Kapellet i Arild tar 90 pers, EJ mer. Jag är mer eller mindre infödd och ska även gifta mig där i sommar. Vi ska ha fest på "Webers" i Arild, bara 200m från kyrkan. De tar ca 90 gäster och man får ha med all dryck själv. Detta är kalasfint om man vill ha lite billigare bröllop. Dessutom har de en underbar utsikt! Vi får även hålla på och partaja tills siste man vill gå hem! Grand i Mölle tar ca 700kr /kuvert och Strand Hotell i Arild tar ca 600/kuvert och det får plats max 62 pers. Webers tar bara 375/kuvert. Vi tycker att det är roligare att lägga ner mer pengar på vin, groggbuffé och bra band!
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag var på bröllop i Brunnby kyrka för några år sedan, med efterföljande fest på Rusthållargården. Det var väldigt god mat på Rusthållargården minns jag och så är det tjusig utsikt. Tyvärr var det dimma, så vi såg inte så mycket av utsikten...förrens dagen efter.

Svar på tråden Arild eller Mölle kapell???