Huskur för lite slitet hår
Är det någon som har någon bra huskur för att pigga upp ett lite slitet hår?
Är det någon som har någon bra huskur för att pigga upp ett lite slitet hår?
Är håret slitet finns det bara ett botemedel: Gå till en frisör och toppa det! Väntar du för länge måste du klippa bort mer när du väl går och klipper dig!
Jag toppar det ganska ofta så där är det inte slitet. Men hårstråna på andra ställen är liksom så där fnasiga och krusiga, du vet när det inte är platt och slätt utan man har ett krus runt om.
Vad gör man åt det?
Wella har inpackning "expresskur" som du tar i håret och låter det sitta kvar (ska ej sköljas ur)....superbra.
Finns i matvarubutiker, Åhlens osv..
Använd hårinpackning en gång i veckan. Sedan rekommenderar jag dig att köpa silikondroppar/serum som du duttar med några droppar på dina toppar. Det är verkligen jättebra och funkar verkligen.
Kerastesé har en jättebra flaska med silikondroppar och är dryg som sjutton.
Huskur har jag flera!!
1. Blanda honung i balsamet, ca 50/50
2. Gör en blanding av hårkur/balsam, honung och aloevera 30/30/30. micra några sekunder.Ha i 20-30min, mycket absorberas.
2. Bland några droppar välgörande olja eller eterisk olja i ditt balsam och använd en period.
3. Gör en pre-schampo oljning innan tvätt. Applicera i toppar och på frizziga områden. Minst en halvtimme eller över natten. Tvätta håret med schamp. Blöta inte håret utan ta lite vatten i schampot och massera in direkt.
4. Leave in: Blanda lite olja och aloevera, prova dig fram, var försiktig med olja om du är ljus. Man kan även göra en mist om du blandar detta med avtten och sprejar. Det gör jag och sprejar varje morgon, men har ersatt oljan med lite lavendel eterisk olja.
Använd bara återfuktande egenskaper om du har frissigt hår, inget med protein tex ägg, det gör håret bara hårdare och riskerar att det bryts. Likaså använd mjukgörande och milda schampo och balsam. Gör du inpackningar tillräckligt ofta?
berätta hur dte går...
Tack så jättemycket för alla tips.
Jag gör ju som man ska, tycker jag själv. Toppar mig regelbundet, använder balsam och inpackackningar då och då. Använder en gles kam för att reda ut. Men det hjälps tydligen inte.
Jag ska definitivt prova på något av ovanstående. Jag gillar honung så jag börjar nog med det. Känns naturligt och bra!
gör en hårinpackning av kokosmjölk.. alltså häll i kokosmjölk i håret. ½ burk brukar räcka, och jag har långt och tjockt hår.
linda in håret i en plastpåse, värm med hårtork så länge du orkar (några min iaf) och linda sen in det i en handduk. sitt med det ca 1 -1½ timme, skölj ur det, scahmponera och avsluta med balsam och honung utblandat )(1/3 honung, 2/3 balsam)
håret blir jättefint.. och luktar svingott :)
//G.
ps. jag skall göra detta nu, blev så sugen! :D
Kammar du håret när det är blött eller torrt? Jag har upptäckt att mitt hår mår betydligt bättre om jag reder ut det när det är blött. Annars blir det en enda tova. Men det är viktigt då att man använder en glestandad kam och att man kammar försiktigt. Sen om det är alldeles för slitet så hjälper det nog bara om du toppar det.
Den som ändå hade hår. Jag ammar och håller på att bli flintskallig, jo det är sant jag har inte mycket hår kvar.
Vad ska jag göra är det någon som vet, man vill ju inte ha peruk när man gifter sig.
Prinsessa 05;
Vad tråkigt att tappa året!!! Kan du inte ha någon läcker hatt? Tycker att det finns så många fina Gäller bara att övriga klädseln stämmer med hatte... Funderade själv på att gifta mig i en vit kostym och ha en lite elegantare hatt till.
Hoppas att du kommer på något alternativ som känns bra!
Gör en olivoljeinpackning!!
Massera in olivolja i torrt hår och låt det verka minst 20-30 min. Tillsätt schampo (INNAN du tillsätter vatten) och massera upp ett lödder som du sköljer ur. Schamponera igen och skölj så är du klar!
Om du råkar ta vatten innan schampot första gången blir det jättesvårt att få ur oljan. Det går, men du får schamponera och skölja många gånger!!
Håret blir superblankt och lent, och det verkar vara det du saknar i ditt hår?
Prinsessa 05:
Jag har hört att huvudmassage ska vara jättebra vid håravfall. Jag kan inte stå för om det fungerar, men prova! Om inte annat så är det ju skönt!
Riktigt bra hår som man sanvänder för bla hårförlängningar kommer från Indien. En indisk hårkur är att mixa juicen från en halvpressad citron, tre teskedar olivolja och en klick yoghurt med levand yoghurt kultur (dubbel mängd för den med långt hår). Massera in låt sitta i upp till 2 timmar skölj och tvätta som vanligt! =D
*använder
organics har en bra inpackning grön tub tar bara 3 min den e jätte bra
Tack för tipsen.
/Snart flintis
Hur har du det med kosten? Det man äter visar sig i både håret och i huden. Nyttiga fetter från bl.a. nötter, frön och avokado är jättebra. Jag själv tycker mig se förbättrad hårkvalite sen jag började med ett tillskott av 0mega-3 (linfröolja) och sen finns det kosttillskott med bl.a. b-vitamin, zink och järn. Även öljäst är bra sägs det. sen ska man ju inte tvätta det för ofta och undvika allt för mycket stylingprodukter, hårfön och plattång.
Prova Scwartkopf inpackning i Bona Cure serien, finns att köpa hos frisör, Världens bästa inpckning, håret blir som nytt efter ett par gånger! :)