Snuffsan, *rodnar* jag har ju ändå bott här i 4 år, så jag borde väl veta...hursomhelst, mig veteligen finns det ingen vegaetarisk restaurang, men däremot finns det vegetariska alternativ på de flesta ställena (kanske inte argentinian steak house där allt går ut på att äta kött :)) På vissa ställen markerar de med ett V i menyn för de vegetariska rätterna (tex, Mirabelle och Luzzu, båda i bugibba) Annars är det inga problem alls att som sagt hitta något som passar från menyn och man kan ju alltid ta bort någon ingridiens på pizzan tex. Malteserna är ju mkt duktiga på engelska så det är inga problem att göra sig förstådd när man vill "krångla" med sin matbeställning. En av mina favorit restauranger ligger i St Julians och heter The Avenue (det kan vara så att de markerar på sin meny vad som är veg, men jag är inte säker) På Avenue lagar de mkt god mat och är speciellt kända för sin kyckling (kanske äter du det?) och sina jätte pasta portioner. Avenue är ett sånt ställe där man måste boka iförväg på helgerna....Det finns oxå ett Mongolian barbeque i St Julians, det är en buffe där man tar vad man vill ha och de steker det när du väntar, här kan man alltså enkelt välja bort kött. Runt Spinola Bay (ligger oxå i St Julians) finns många andra restauranger, det är bara att kolla deras menyer och se om något lockar. En annan topp restaurang är Mamma Mia, men den ligger i Ta' Xbiex/Msida vilket är mellan Sliema och Valletta, enkelt att ta sig dit med buss (62, 63, 64 & 68 från St Julians) och inte så långt att ta sig tillbaka med taxi till St Julians senare på kvällen. (Boka gärna taxi hos Wembleys, är mkt billigare än de vitmålade taxibilarna som finns runt ön, hotellet kan säkert hjälpa med det.) Vilket hotell ska ni bo på? Hör av dig om du har några fler frågor.