Godmorgon Anakin. Först och främst, när kommer ni? Så jag vet hur varmt det är då :) Vid Hilton finns ingen sandstrand, nej, men de har ju sin egen beach club. Att hyra bil är kanske inte det ultimata med tanke på hur pass billigt det är att åka buss. Med bussen slipper man ju oxå leta parkering....Däremot kan det ju vara så att man vill ha en bil när/om man far till Gozo samt för några kvällsutflykter (om man vill ut o äta någon annanstans än St Julians eller Sliema. Glöm bara inte att det är vänster trafik! Som Miss N sa, Mdina är ett "måste", likaså Valletta, och Gozo. Gärna en båtutflykt så ni får se blå lagunen. Sedan finns några gamla tempel, som det sägs är äldre än stonehenge som kan vara trevliga att ha sett. *tänker så det knakar* Det finns katakomber i Rabat (brevid Mdina)jag skulle dock rekomendera st agathas istället för....st pauls tror jag de heter. St Agathas ligger bara några steg längre bort. Det finns inte så mkt natur, ön är så liten med så många invånare att det mesta är bebyggt. På Gozo finns mer "natur". Det hänger igen på när ni kommer, mitt i sommaren och mot slutet av den har det varit tort så länge att de flesta växter har torkat....Vad gäller maten finns det massor med restauranger med god mat. (Förvänta er dock inte toppklass på servicen, på många ställen är det si så där) Vad gillar ni för mat? Fisk? Kött? Vegetariskt? Vill ni prova maltesisk mat?