• Bröllopstokiig

Blommor i håret

Ska ni ha blommor i håret istället för en slöja? Vilka blommor håller bäst och se okej ut även efter en hel dag? Jag letar efter någonting i rosa eller röd och jag gifter mig mitt i juli.
    Känner någon till en florist som fixar ett hårklämma med blommor i den i Stockholms område? (Gärna Västerort eller Lidingö)

• Svar på tråden Blommor i håret
  • Bröllopstokiig

Jag pratade med min frissa om att ha rosor, jag frågade om jag skulle be om ståltråd i dem, men hon sa att det inte gjorde någon skillnad, hon hade fixat både med och utan och sa att det gick lika bra utan, onödiga pengar sa hon.....

• Bröllopstokiig

Hej alla!
    Jag undrar vilken sorts rosor du ska ha TinaE
    Jag ska också ha röda rosor och murgröna men tycker det är svårt att hitta en lagom liten ros med rätt djupröda nyans.

• Bröllopstokiig

Kryssantemum/minikryss ska jag ha !
    Det är både fint & finns i massa olika färger

• Bröllopstokiig

Min frissa hävdar att kallor inte gör sig speciellt bra i håret mer än några timmar- då börjar de sloka... Dessutom håller de inte för sprej lika bra heller. Hon rekomenderade rosor som det absolut bästa valet!

• Bröllopstokiig

Bea,

Ett tips om du ska ha rosor i håret: Min frisör sa att man i så fall kan linda ett speciellt sorts grönt band (vet inte vad det kallas, men kan ta reda på det) kring stjälken. Detta håller då tydligen stjälkarna fuktiga och fräscha hela dagen.

• Bröllopstokiig

Jag hade cremefärgade rosor i håret. Frisören rekommenderade mindre blommor, så rosorna var kvistrosor som är väldigt små och nätta. Hade 7st utspridda, det tyckte jag var alldeles lagom. Runt stjälken var det lindat något grönt band och de hölls sig mycket fräscha.

• Bröllopstokiig

Hej Kristina!

Vad kul att vi kommer att ha likadana blommor i håret =)) Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med vilken sort som är bäst eftersom jag inte har pratat med varken frisören eller någon blomaffär än. Det låter ju som att Mia S vet vad hon bratar om, jag ska gå iväg och titta på kvistrosor om du skulla få något annat bra tips Kristina så skriv gärna och berätta om det i så fall.

Lycka till!!!
    Tina E

• Bröllopstokiig

Ville bara tipsa er om att i VeckoRevyn nr13 finns det en superenkel håruppsättning med blommor. Steg-för-steg anvisningar!!

Den är ursnygg!!

Där sägs det att krysantemum passar bra att ha i håret, de är tåliga.

• Bröllopstokiig

Kristina och Tina E:
    Jag ska också ha blommor i håret, förmodligen rosor. Min frisör tyckte att det var bättre med små rosor, så jag ska beställa kvistrosor av min florist i samma mörkröda nyans som de stora rosorna i brudbuketten. Små rosenknoppar blir också fint att använda.

Murgröna och brudslöja är annars hållbara och fina blommor att sätta i håret.

• Bröllopstokiig

Jag ska nog ha brudslöja i håret, eller "hjärtan på tråd" tillsammans med min slöja. Jag tror inte att det blir för mycket alls. Blommorna bara "piffar" till det hela ;=)

• Bröllopstokiig

Blir det konstigt om man tex. har orkideér i året och enbart rosor i brudbuketten? Jag vill ha en lite "rosenboll" av röda rosor, men då jag är mörkhårig tycker jag inte att det blir så snyggt med röda blommor i håret, utan vill hellre ha vita. Blir det konstigt med olika sorter?

• Bröllopstokiig

Jag ska ha kvistrosor i håret i samma färg som de stora rosorna i min bukett. Ev också murgröna. FLoristen tejpar blommornas stjälkar och så går det lättare att sätta i dem i håret för min frissa, men frissan sa att det även gick bra att ha blommor som inte var "förpreparerade" (hon hade varit med om både och). Enligt henne var det inte heller snyggt med jättestora rosor i håret utan hon föredrog att jobba med kvistrosor och jag håller med henne, det skulle se lite malplacerat ut med en jätteros i skallen på åtminstone mig. Det jag ska ha nu tror jag dock kommer bli bra. Rosor står sig helt outstanding när det gäller blommor i håret.

• Bröllopstokiig

Kajsa, jag tycker att mörkröda rosor gör sig alldeles perfekt i mörkt hår! Dom blir då lite diskreta, men finns och syns ändå bra.Kontrasten mot ett blont hår och mörka rosor blir ju mycket skarpare.Diskret kan oftast vara vackrast.
    Sippan

• Bröllopstokiig

Jag såg en snygg bild på en brud som hade kallor både i buketten och håret. Frisyren bestod av en stor knut, eller hur man nu ska beskriva det, i nacken, och kallorna satt som en "ram" runt knuten så att det blev som en cirkel av blommor. Låter märkligt men var riktigt snyggt! Jag kommer nog att göra ungefär likadant!

Svar på tråden Blommor i håret