• Bröllopstokiig

Blommor i håret

Ska ni ha blommor i håret istället för en slöja? Vilka blommor håller bäst och se okej ut även efter en hel dag? Jag letar efter någonting i rosa eller röd och jag gifter mig mitt i juli.
    Känner någon till en florist som fixar ett hårklämma med blommor i den i Stockholms område? (Gärna Västerort eller Lidingö)

• Svar på tråden Blommor i håret
  • Bröllopstokiig

Jag ska ha små vita rosor istället för slöja och även ev lite murgröna. Min florist ska sätta i lite ståltråd i blommorna så de är lättare att få i håret.

• Bröllopstokiig

Jag ska ha vita brudorkidéer i håret. Blommorna fästes på en krok och lindas med något som håller fukten. Blommorna kan även fästas på tex hårspännen.

Det är en bra idé att gå till en florist för att få tips på bra blommor. De flesta florister (om inte alla) gör hårblommor.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag ska ha både blommor och slöja...och tiara :)

Låter kanske som om det blir lite overkill, men sljöjan kommer att sitta över uppsättningen i kyrkan så då syns inte blommorna och framåt kvällen tar jag av slöjan och låter dem synas!

Troligen kommer jag att ha "ärtor på snöre" eller gröna orkidéer i håret, men det beror på hur buketten blir när jag bestämt mig :)

• Bröllopstokiig

Kallor? någon som haft det, eller är det för stort att ha i håret?

• Bröllopstokiig

Det finns minikallor, kanske det funkar.

• Bröllopstokiig

Hej Bea!

Jag kommer att ha röda rosor i håret ev murgröna också, det beror på vad min frisör tycker.

Blommorna i håret går igen i brudbuketten och bordsdekorationerna.

Vi kommer som sagt bara ha röda rosor och murgröna.

Vad funderar du på att ha?

Kram Tina E

• Bröllopstokiig

Min frisör föreslog plättar i luften att ha i håret. Vet ni vad jag menar? De där små bladen på långa strån. Istället för murgröna som är det vanligare alternativet. Undrar om det skulle vara fint?

Men nu ville du ha något i rosa eller rött...Ett annat förslag av min frisör var att ha rosens kronblad (dvs det färgade bladet) på en tråd så att det hänger i håret. Kan bli lite annorlunda. Bladen var ihoprullade på något vis.

Tina

• Bröllopstokiig

Jag ska ha kallor i håret eftersom jag vill ha samma som i brudbuketten. Jag har dock ingen aning om hur de ska fästas men det får jag ta upp med frisören vid konsultationen. Kallorna kommer att gå i mörkt rosa alternativt vinrött. Troligen blir det en låg uppsättning, typ en stor knut i nacken, men en till tre kallor instuckna.

Om inte jag har missförstått allt är alla kallor minikallor utom de vita förresten.

• Bröllopstokiig

Ett tips, från en som blev fru den 25 maj, ha inte för många blommor i det skall inte se ut som en bukett i håret. Det räcker oftast med 3 rosor och lite grönt.

• Bröllopstokiig

Tack för all hjälp! Orkidéer lät väldigt fint, jag ska nog prata med en florist som kanske vet bäst vad håller...
    Jag har ganska kort hår och jag tycker att jag ser lite fånigt ut med slöja och kort hår. Några andra kort håriga-brudar som vet hur de ska ha frisyr?

Svar på tråden Blommor i håret