• Mno

April 2006

Någon mer som gifter sig i april 2006?
    Jag å min Blivande ska gifta oss 29:de april!
    Sååå underbart!
    Planeringarna är i full gång!

• Svar på tråden April 2006
  • Gettingmarried

Här är en till! Vi gifter oss den 16 april.Har inte kommit så långt än, men vi har bokat kyrka och lokal.

• Lindha

Jo jag, eller kanske ska säga vi ;) Den 22 april gifter vi oss i Västerlanda kyrka (ca 4,5mil norr om Göteborg).

• Soon

och JAG! Vi gifter oss också 22 april, ´precis som lindha!

• Mno

Vad härligt att det är fler som ska gifta sig!
    Ska ni ha stora bröllop???
    Vart ska ni åka på bröllopsresa??????

Varför just april för eran del???

Jag läääängtar till april!!!!

• Lindha

Tycker nog att vårat bröllop kommer bli ganska stort, vi blir ca 75 gäster. Men det blir inte så lyxigt. :) Festen blir på en bygdegård och vi kommer ha buffé. Men det är mest för att det känns "oss". En stor formell 3-rätters middag, det är lixom inte "vi".

Än så länge har jag ingen aning om vart bröllopsresan går. Vi är inte riktigt överenns på den punkten. ;) hi hi!

Anledningen till att vi valde april... hmm.. giftemålet är inplanerat mellan två barn kan man säga ;) Vi vill inte ha så många år mellan våra barn. Och när jag var gravid med Ebba så mådde jag så fruktansvärt dåligt, var sängliggande 2 månader och sjukskriven 3. Så jag vill INTE vara gravid när vi gifter oss. Och vi vill inte gifta oss på höstern/vintern. Därför blev det april! :)
    Rörigt men hoppas ni förstår. Planen är alltså att vi ska försöka bli gravida igen direkt efter bröllopet. :)

• Lindha

Någon mer än jag och Soon som bor i närheten av Göteborg? I såna fall kanske ni vill följa med på "bröllopsfika" nu på torsdag kl 17? Vi är några tjejer här från BT som ska träffas.

• Mno

Lindha:

Ojsan... det är mycket och planera när man redan har barn och ska ha ett till... men det låter ju himla härligt!!!!!
    Nu är det mindre än ett år kvar... hoppas tiden går fort!!!!!!

• Lindha

Mno, du själv då? Hur blir ditt bröllop och varför valde ni april?

• Mno

Lindha:

det kommer bli ett ganska stort bröllop med ca 75 gäster bjudna.
    Vi kommer inte heller att ha det lyxigt.
    Vi har tagit en liten cateringfirma här i samhället som ska servera och grejja med maten.
    Ska ha festen i en bygdegård nån mil från kyrkan.
    Kommer bara att ha en dj, inget band som spelar. det är inte jag å Johan, måste ju kännas rätt.

Våran bröllopsresan kommer att gå till Dominikanska Republiken. Där vi bara kan njuta av att vara nygifta och ha det hur häligt som helst!!!

Varför april??
    hmm... vi ville inte ha nått sommar bröllop och inte på hösten.
    i april kan det snöa, regan eller vara kanon väder.. därför tänkte vi att 29:de april är ju kanon!!!

oj, det blev en hel del...

Svar på tråden April 2006