• Trolliz

Bästa läppglanset?

Jag är en läppglans-älskare! Kan inte med läppstift, känner mig alldeles för "målad". Men läppglans är ju toppen. Nu tänkte jag köpa ett nytt inför sommaren, och skulle därför vilja höra vilka era läppglans-favoriter är.

Har kört med juicy tubes ett par år, men börjar bli less + att jag tycker att det är lite väl "klistrigt". Så nu skulle jag vilja testa något nytt - och alla tips är välkomna - både dyra och billiga glans, färgade och ofärgade glans osv.

• Svar på tråden Bästa läppglanset?
  • Lilla-Lina

Jag har två favoriter
    nr 1. KIKO SUPER SUPER, ett jätte bra glans som sitter och inte kladdar. Lagom mycket doft.
    nr 2. L'Oreals Glam Shine, ett helt ok glans lätt att få på plats och ger lite "plutiga" läppar.

• Lilla-Lina

Såg lite konstigt ut i det förra inlägget. Märket heter KIKO och det är super super bra, finns i massa olika färger och hos olika återförsäljare!! ;)

• fashiongirl

Jag kan inte vara utan IsaDoras Shiny Lip Lacquer (just nu nr 12-sparkling Rose)...Den är lite kletig men jag är fullkomlig förälskad i den!!!

Gillar inte de andra utan det ska vara serien med shiny-det är en mer "riktig pensel" om ni förstår??

Men jag har också ALLTID med mig ngt mer glittrigt också, den andra ser mer gullig ut och syns inte så mkt beror i försig ganska mkt på färgen. Den glittriga saken jag bär med mig är Maybelline Water Shine Liquid Diamonds. Just nu färgen Caramel Pearl, första gången jag har just den färgen och den ser väldigt festlig ut.

Sånt gillar jag: Spelar ingen roll om man känner sig trött och hängig, det räcker att bättra på mascaran och på med läppglans nr 2. Ok fler produkter är väl inte fel men när JAG behöver så brukar jag aldrig ha med massa olika glittriga puder osv. Så genom att bära med mig dessa två (+ andra saker men dessa till just läpparna) så kan en dag bli räddad

• fashiongirl

De är inte dyrare än andra heller, runt 80 tror jag båda kostar

• Hallonsylt

Ohh här har du en fantast till. Jag kn verkligen inte stå emot ett fint läppglans. Det finns alltid utrymme för ett till i handväskan ;)

Favoriter just nu
    Bioterms i tub, färg 165 rosa/lila ljust. Förstärker solbrännan och fräknarna. inte klistrigt bara underbart mjukt

Lancome star gloss - färg sugar babe underbart glittrigt och blankt. Ett riktigt partygloss som sitter i timmar och blir lika blankt som i tv reklamen.

Någon som har provat make up stores läppglans? Hur är de? Vilka är bäst de i burk eller i tub?
    Ang. Max Factor Silk gloss, jag har provat och jag tycker att det är sådär. Helt okej men nog inget jag skulle köpa igen

• fashiongirl

Håller också med alla som sagt att L'Oreals Glam Shine är kanon!!!

Det är ngt att prova för er som inte gjort det

• MakeupAlley

Biotherms nummer 36
    Makeup stores - Zol
    Juicy Tubes - Peche

• Ellte

Jag är KÄR i mitt Lumenegloss... Är VERKLIGEN ingen sminktjej i vanliga fall så det känns lite ovanligt att vara så lycklig över ett läppglans *fniss* men oh vad snygg jag är i Lumene Supergloss Eternity :D Ett minus i kanten för att det luktar godis dock...

• Trolliz

Måste bara få tacka för era tips! Det är en djungel av läppglans där ute så det är toppen att jag fått råd och tips av er. :)

• Sesa

Säger bara som jag sagt förrut.. DuWop färgen Lantana.. Världsklass på det läppglanset

• Babii

Sesa, vart kan man köpa Duwop? och vad kostar de? :)

• Yster

Sesa, vill också veta om DuWop - var och till vilket pris?

• astrid2

tror det finns på NK. Jag testade när jag var i Puerto Banus men jag tyckte inte det var så bra. Smakade gott men gjorde inga underverk. Nu har jag ganska stora läppar så det kanske är därför. Men som sagt, smaken var toppen :)

• blivande fru J

Någon som har testat de färgade läppglansen i tub från apoteket? Jag tycker de ser ganska så smarriga ut, men vore kul att höra om de är bra eller ej..

• feb05

Maybelline har fina läppglans...där kan man också få färger som liknar läppstift.

Jag var också väldigt emot läppstift innan jag gifte mig - men tro mig - korten blir jättefina om man har lite färg på läpparna...

Svar på tråden Bästa läppglanset?