• Bali

Vill inte ha mens denna veckan

Hej!

Det är så att jag och min blivande vill få barn och jag tänker sluta med p-piller nu. Ska egentligen enligt planerna börja på ny p-piller karta idag för att det ska pågå som vanligt. Men, nu vill jag ju sluta med pillren och försöka bli mamma istället. Jag är nog rädd att kroppen ska reagera på samma sätt som när jag har missat ta något p-piller och alltså få blödning. Jag brukar alltid få det om jag råkar missa ta ett piller någon gång. Jag gifter mig nästa helg och vill ju då helst inte ha mesn. Vad tycker ni att jag ska göra. Fortsätta äta och inte riskera att få mesn elelr sluta med pilren och hoppas att blödningen uteblir?
    Tacksam för era svar!

• Svar på tråden Vill inte ha mens denna veckan
  • NokGroda

Du kanske kan vänta EN månad till med att bli med barn? Jag skulle då verkligen inte vilja ha mens på bröllopet iaf.. tänk bara på vta klänningen och.. nej.. det går inte!

• Kickit

Du kommer att få en blödning om du slutar, det är jag nästan säker på när du berättar hur din kropp reagerar när du missar ett piller eller så. Jag hade Nuvarin inne i två veckor efter min mens, sen tog jag ut den för att jag inte stod ut med biverkningarna, och då fick jag "mens" igen, efter bara två veckor efter den innan om du förstår? Så det är så kroppen fungerar allt som oftast.
    Om jag var som du skulle jag kanske fortsätta med pillerna för att slippa det krånglet på mitt eget bröllop, eller så skulle jag byta datum för bröllopet ;) skämt åsido. Men jag skulle försöka undvika mens.

Kicki

• Amris

Jag tycker att du ska vänta och äta p-piller en månad till. Inte kul med mens på bröllopet och det kan ju ändå ta ett tag innan den riktiga mensen kommit igång och du blir gravid så en månad hit eller dit spelar väl inte så stor roll?

• Jema

Jag hade fortsatt med p-pillerna en månad till. Då får man inga otrevliga överrsakningar och vet hur kroppen fungerar den månaden.

En månad går ju fort.

Jema

• Alexxa

Det är några år sedan jag t p-piller, men sluta med dem, för du kommer att få en blödning som varar 4-7dagar då är det perfekt

Svar på tråden Vill inte ha mens denna veckan