• vilma

snusar ni tjejer?

Undrar hur vanligt det är med tjejer som snusar. Kanske de som röker går över till snus nu när det blir förbud på krogen?

jag snusar ibland, när det "bjuds" så att säga.. tycker om känslan, men tycker att det ser lite äckligt ut samtidigt!

• Svar på tråden snusar ni tjejer?
  • vilma

det måste jag kolla in! mocca.. låter som att det smakar mocca men det gör det kanske inte?

• Ei saa peitää

Usch, snus luktar ju så illa. Tycker faktiskt det luktar mer illa om snus än cigaretter. Bläää!!!

• Nightingale

Hej igen, vet inte hur jag kunde säga att jag snusar Mocca MInt, för det gör jag inte LÄNGRE! Min absolut nya favvo är Catch Vanilla Coffe i en härligt grå-beige-vit dosa. Smakar White Russian, JO det är säkert!!

Prova den ni portionssnusande tjejer, jag lovar att inte inte blir besvikna, inte om ni gillar kaffe och White russian!

• Annaa24

I min generation är det nog ganska vanligt med snus (jage 84:a) Typ alla mina tjejkompisar snusar, alla utom jag vill säga. De snusar när de kör bil, när vi sitter och pratar hemma och så på fest så klart. Samma gäller min lilla-syrra och hennes kompisar. Men mina kompisar datar oxå killar som snusar. De delar prillan ibland typ. Oooh så romantsikt va!!! Jaja, jag tycker snuset är bättre än röken i alla fall. Snusen kan de ju behålla för sig själv...

• Miracle

Jag måste bara säga att jag tycker att det är ett sjukt reklamknep från tobaksbolagen att göra dosorna mer feminina. De vänder sig till både barn ocg yngre tjejer genom den typen av dosa. Snuset är inte så mycket svagare för det, lite dock. Dessutom går det ca 70 cigaretter på en dosa vanligt snus...det är något att tänka på.

Jag har själv festsnusat då och då, lakritssnus vid dom tillfällena, och visst gillar jag kicken. Däremot är jag rädd att bli beroende med allt vad det kan innebära längre fram, med muncancer och dyligt.

När jag ser dom här nya förpackningarna blir jag bara förbannad, framför allt eftersom jag får en känsla av de bara vill locka nya snusare, och självklart då tjejer som inte varit någon direkt målgrupp tidigare! Tobaksbolagen ser ju detta som ett kanontillfälle, speciellt nu när det blivit rökfritt på krogen..

Ja,ja..lite tankar från mig bara. Sen gör alla precis som dom vill

• nasa

Hello! jag feströkade förut, men sedan jag började att jobba på Swedish Match har jag börjat festsnusa blir även på dagarna ibland. Jag snusar catch cassius/mentol den är såååå god och snygg dosa (lila silver)+ lagom små prillor så att de inte syns men finns där. Jag tycker att alla rökare skall testa att snusa på krogen och att krogägarna skall sälja snus, det vill de inte idag, för catch har många olika smaker och stl att välja på. Mina jobbarkompisar(tjejerna) snusar Göteborgs rapé och den finns också som miniprilla.

• nasa

Hoppas ingen missförstod mig, inte för att jag vill påbjuda nikotin behov osv, men krogägaran har aldrig haft problem med att sälja cigg som faktiskt sätter sig i allt, kläder hår osv fast man själv inte röker, och som innehåller fler skadliga ämnen, men nu har de helt plöstligt moral och inte vill sälja snus för det ser inte snyggt ut, men jag som gärna festsnusar skulle vilja kunna köpa en dosa på den krog som jag befinner mig i precis som jag gör när mina cigg tar slut.

• Miracle

nasa- eftersom du arbetar på swedish match kan man väl nästan se ditt inlägg som reklam *höjer ett varningens finger*

• Guldfisken

Nej, jag snusar inte...

Tycker det verkar så förbaskat äckligt. Och... nu kanske jag låter löjlig som bryr mig om vad andra tycker, men efter att ha hört en massa killar beklaga sig över hur otroligt okvinnligt de tycker det är med tjejer som snusar skulle jag faktiskt inte vilja börja heller. Vill ju inte bli betraktad som okvinnlig!

• ztar

Miracle

Vill bara påpeka att det finns ingen forskning som visar på att snus framkallar cancer, de fick ta bort lappen som satt under förut, där det stod att snus gör det. Tandlossning på sin höjd är bevisat att det framkallar. *ville bara påpeka*

Svar på tråden snusar ni tjejer?