vad kostar catering ca?
vi tänker på att antingen ha catering eller göra egen mat vi vill ha det som bli billigast vilken jag vet är egengjord men vad kostar catering ungefär per person?
vi tänker på att antingen ha catering eller göra egen mat vi vill ha det som bli billigast vilken jag vet är egengjord men vad kostar catering ungefär per person?
280:- kuvert beräknat på ca 90 vuxna. Då ingår 3- rätters middag, kaffe, linnedukar, porslin (tallrikar, glas, bestick, kaffeservis, glas i baren etc), linneservetter & barpersonal. Övrig dryck och tårta ingår ej.
Serveringspersonal tillkommer (100:-/ h & pers.)
Vi betalar 155 per person för stor italiensk buffé då ingår bara mat, inget porslin eller så.
Men det verkar variera kraftigt beroende på var man bor i landet.
220 kr/person. Trerätters. Då ingår inte linne.
Vi ska ha exotisk buffè Den kommer att kosta oss 140 kr/person. Vilket jag tycker är SÅ billigt, så det är inte värt att stå hemma och svettas *L*
Ur ekonomiskt hänseende tror jag inte att catering är billigare än om Du hyr en restaurang - om Du vill ha samma standard med dukning, blomster arr och servering.
Vårt kommer att bli så åtminstone. Fäördelen är att vi kan vara i bygdegården som ligger i anslutning till kyrkan och ser sååååååå mysig ut....
Catering är nästan alltid billigare än restaurang. Förutsatt förståss att man hittar ett ställe där hyran är överkomlig. Det finns ganska många sådana om man söker sig lite utanför de stora städerna. Vill man gifta sig närmare dessa, ja då får man också betala dyrt för det.
Vår catering tar ca 50 kr för en förrätt, 150 för huvudrätt och 50 för dessert. Drickat löper vi själva i Estland. Dessutom kan man hyra serveringspersonal för 250 kr timmen, dukar, porslin mm. Vi hyr desutom en bygdregård för 1600 kr för två dygn. Jag tycker att detta är ett mycket billigt alternativ till att exempelvis ha festen i en herrgård (dom vi har tittat på vill ha ca 750 kr per kuvert).