• Septemberbrud2005

Stämpel med stora bokstäver?

Jag vill göra korten själv (för att spara lite pengar) men skulle vilja ha våra namn på framsidan med stora bokstäver, ca 1,5cm höga. Går det att hitta nån stämpel någonstans för sånt eller har ni något annat förslag?
    Jag har letar lite stämplar men bara hittat hjärtan och ringar och sånt...

• Svar på tråden Stämpel med stora bokstäver?
  • Titrania

Men bokstavsstämplar kan man ju köpa lite varstans. Har för mig att jag sett på Panduro iaf... :?

• vitsippa-78

har du kollat på Panduro Hobby? Dom brukar ha det mesta tycker jag

• thanisa

Ett annat sätt att lösa det på är att beställa en egen stämpel. Vi gör det och den blir stor 70*70 mm och vi ska ha den på framsidan av festprogram och vigselprogram. Det tar ca 1 vecka och priset för vår stämpel blir 200 kr. Om du beställer egen stämpel så behöver du inte köpa stämplar för varje bokstav och det är enklare att stämpla med enbart en stämpel istället för att försöka få alla snyggt. Gör man egen kan man dessutom få motivet precis så som man vill.

• Septemberbrud2005

Hmmm, egen stämpel låter intressant. Då får man ju ett avstånd mellan bokstäverna som man själv vill ha också. Varifrån har ni beställt?

• thanisa

Jag beställde vår stämpel hos

www.stampelfabriken.com/

det för att jag bor i närheten av Malmö och ville gärna prata med dem "live". De hade absolut inga problem att göra så kallade hobbystämplar och de hjälpte mig att se vad för saker som kan bli problem. Se om det finns någon som gör stämplar i din närhet i gula sidorna. Man kan ju ringa och höra vad det kostar att göra egna stämplar och hur lång tid det tar. De som har företag som kunder tycker jag verkar vara snabbare och billigare än de som inriktar sig mest på scrappare. Tror att man kan få många tips om man ringer och pratar med folk som är vana att göra stämplar, det är lite olika saker som passar om man vill embrossa eller om man enbart vill stämpla, då embrossing blir bredare och då kan det vara bra att ha tunnare linjer.

Svar på tråden Stämpel med stora bokstäver?