• Charlottisen

Body Shop duschkräm + body butter - vilken doft?

Hej!
    Tänkte köpa ett nytt body butter från Body Shop + en duschkräm. Kan någon rekommendera en bra doft? Jag har testat olivsmöret hittills och vill prova något nytt. Tar tacksamt emot alla tips! Jag gillar dofter som inte är så söta utan mer åt det fräscha hållet (fast body lotion luktar ju inte så starkt så det kanske inte spelar någon större roll).

• Svar på tråden Body Shop duschkräm + body butter - vilken doft?
  • Lina L

Jag förstår inte hur ni kan använda Body butter (jag är inte kritisk nu)! Jag älskar verkligen dofterna men smörjer jag in mina ben på kvällen och går för att sova har krämen inte torkat in ens på morgonen. Kladdigt! Hur gör ni? Skulle så gärna vilja använda den för defterna är ju fantastiska

• pickolina

Lina L -Det beror på vilket body-butter man använder..! Den gröna, OLIV går jätte lätt in i huden. Den är för normal hy. Medan den för torr hy tex, tror det är MANGO aldrig verkar gå in i huden..enligt en väninna i alla fall..hon sa att den var som smör som aldrig försvann... *haha* Men OLIV tyckte hon om och det är den jag har och den fungerar som sagt utmärkt.

• Lina L

Pickolina

Jag får gå och köpa en liten burk oliv, det brukar ju finnas i presentförpackningar Dessa krämer är ju verkligen hyllade så jag får försöka igen.

• *Tjorven*

Jag älskar Shea bodybutter...mild doft, och super bra om man har torr hud!

/Camilla

• Girlygirl

Jag köpte en liten serie med Papaya, body butter, body scrub och läppbalsam, men nu efter 6-7 månader har scruben och läppbalsamet blivit dåliga....jag köper nog inte från body shop mer

• Charlottisen

Tack för hjälpen! Jag köpte papaya idag, presentförpackning med body butter, duschkräm och skrubb. Men det var ju inte så kul att höra att skrubben blivit dålig efter ett tag, som girlygirl skrev. Jag får väl använda upp den fort...

• *Galadriel*

jag köper alltid cocoa nut och brazil nut.
    de går så bra ihop med min favvoparfym, naomi campbell's första, som ju heter naomi campbell :)

de bodu butterna (?!) luktar så gott att jag ibland kan gå och bara ställa mig o sniffa.. hehe :)

• ia´s

Cucumber/melon......Åhhhhhhhh....den e bara så underbar....

• Brucean

Jag e väldans torr, använt Mango Bodybutter, luktar helt fantastiskt gott och burken e orangegul.
    Testat blåbär under en ej så torr-period men tycker inte den luktar lika gott.
    Men om Charlottisen inte vill ha en "godisdoft" så rekomenderar jag Olive för normal hud.
    Ett tips e att ha produkterna i kylen, eftersom de nästan känns som färskvaror!

• Elektra03

Brucean...
    Oliv hade hon haft redan...
    Men jag gillar den också!
    Bra tips att ha dom i kylskåpet...

• Hemax

Mango-smöret är jättebra om man _verkligen_ har torr hud, annars tar det onekligen lite tid innan den går in i huden.
    Men mina favoriter är nog ändå oliv, blåbär och hasselnöt!
    Har köpt passionsfruktsduschdremen *puh* och den luktar supergott! Ska nog köpa smöret oxå!

• trolla

Body shops grejor är ju så naturliga det kan vara, är kanske inte fullt så fulla av konserveringsmedel odyl så kanske det är därför de inte håller lika länge som andra. Men 6 - 7 månader, hallåå, då borde ju burkarna vara slut för länge sen ju. Solkräm tex håller ju bara en säsong sen kan du slänga dem för de härsknar.
    Jag håller iaf på Body shops grejor och framför allt deras ideologi om att vara snäll mot både sig själv, andra människor (de som jobbar med grejorna), och världen.
    Glad om jag kan bidra till en bättre värld genom mina inköp, även om det är en droppe i havet så kommer det från hjärtat.
    (Oj så patetiskt det lät då...
    Trolla
    Ha en skön helg allihop

Svar på tråden Body Shop duschkräm + body butter - vilken doft?