• lillsmurf

Silverbröllop - presenttips

Mina föräldrar firar silverbröllop om ca en månad! Vill ge dem en riktigt fin present utöver middagen som redan är fixad! Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Silverbröllop - presenttips
  • lillsmurf

Då avlider nog min älskade mor, (höjdskräck) Men annars hade det ju varit kanonmysigt!

• Julibrud 40+

Det där med foton är ingen dum idé. När mina saliga föräldrar firade silverbröllop så samlade jag hela familjen. På bilden var vi 4 generationer; min mor hade första barnbarnsbarnet i knät. Sedan fick föräldrarna fotot vackert inramat och vi andra beställde kopior.

• snartgift

lillsmurf oj oj oj... då är det inte en bra idé!! ;)

En mysig weekend på nåt mysigt hotell i nån mysig stad?

• Tant Pernilla

Jamendåså!

Då är det ju bara att raida på! Och det är ju för ett gott syfte.

Hoppas att det blir en lyckad tillställning!

• lillsmurf

Tack! det som är lite "roligt" (eller hur man nu ser på det) är att min far har ingen aning om att det är deras silverbröllop den dagen, iaf inte enligt min mamma, som säger att han brukar inte ens komma ihåg deras bröllopsdag! Han är världens gulligaste men när det kommer till sådana saker är han helt upp i det blå! Men han måste ju älska henne innerligt de har ju faktiskt varit gifta i 25 år snart!

• Tant Pernilla

Min pappa brukar förvisso komma ihåg bröllopsdagarna, men de brukar aldrig göra nåt märkvärdigt av dem.

Men i år, när de firade 40-årig bröllopsdag, tyckte min mamma att det nog skulle vara kul att dra ihop alla gamla vänner, så hon planerade en överraskningsfest för min pappa. Men av förklarliga skäl så behövde hon ju hjälp med det av mig och syrran och våra familjer, så vi passade på att göra överraskningar till henne också.

Vi bokade en trio som spelade gamla låtar, gjorde festprogram à la bröllopsfest, dukade med honnörsbord och gjorde ett bildspel med deras bröllopsfoton, bland annat. Snacka om att hon också blev överraskad - och pappa var helt paff! Det var mycket skoj.

Oj, det blev lite långt, men det jag vill säga är att en bra överraskningsfest kan bli jättelyckad, så jag hoppas att ni får det riktigt mysigt på silverbröllopsdagen!

• lillsmurf

Ja, det blir nog mamma och jag som står för planeringen, jag har bokat bord till bara dem två på kvällen, men det vore ju kul om man kunde överaska båda två med något, iom att mamma vet om det här med middagen och så!

• Tant Pernilla

Ni kanske kan sluta upp efter middagen och ha med några av deras vänner på lite efterfest?

• Lioness

mina farföräldrar firade guldbröllop förra sommaren och då hade min faster fixat ett jättefint album med bilder på alla barn, barnbarn, annan släkt och vänner. Hon hade inte tillgång till negativ utan kopierade fotona på fotopapper. Det var en mycket uppskattad present! :)

• dala82

Mina föräldrar firar också bröllop om ca en månad. Jag och mina syskon håller på att göra i ordning ett album till dem. Vi har fått tag på massor av foton från deras bröllop som de inte har sett alls eller inte sett på ca 20 år. Min moster fotar väldigt mkt så det är genom henne. Vi har också luskat fram historier om dem, saker de sagt och gjort och massa annat. Men vi har inte börjat pyssla ännu, måste väl snart....:)

Vi tänker också ta en sida i albumet där vi skriver ner en massa anledningar varför vi älskar dem och roliga "trots att..."-anledningar. Ska även sätta in lite dikter, texten till deras låt, kort från gallerix och bilder på oss som små...

• dala82

Skulle skriva att de firar silverbröllop...:)

• Pans

Kanske köpa en fin flaska vin som är lagom att öppna till deras guldbröllopsdag? Om de är vinintresserade så kan det gå hem!

Svar på tråden Silverbröllop - presenttips