Silverbröllop - presenttips
Mina föräldrar firar silverbröllop om ca en månad! Vill ge dem en riktigt fin present utöver middagen som redan är fixad! Alla tips mottages tacksamt!
Mina föräldrar firar silverbröllop om ca en månad! Vill ge dem en riktigt fin present utöver middagen som redan är fixad! Alla tips mottages tacksamt!
puff.... puff....
Ingen? Puff puff!!
Teaterbiljetter kankse? eller till nåt annat evenemang som dom tycker är kul.
Sätt ihop ett album om deras liv - från ditt perspektiv. Har du syskon så kan ni samarbeta med bilder och minnen.
Mina föräldrar firade rubinbröllop för ett tag sen, och vi var med och fixade en överraskningsfest, plus att min syrra hade skrivit ihop en text till en Evert Taube-låt som vi framförde och som gjorde dem båda väldigt rörda och glada.
Det där med album var ingen dum idé, men ska jag vara ärlig har jag knappt ett foto, så det blir nog inget tjockt album dessvärre, det är mina föräldrar som har samlat på sig alla bilder och sånt! Fick ett sådant album när jag fyllde 20 av min syster, där hon hade lagt in bilder och text från att jag låg i mammas mage tills idag/då när jag var 20! Otroligt uppskattat, kom en tår eller två när man satt och tittade!
Men kan ni inte göra en raid hemma hos päronen? En av er uppehåller dem och den andra plundrar negativfickorna?
Har du inte gamla instamatic-bilder från yngre år när ni varit på semester och så?
Men det går ju att göra en minnesbok utan så mycket bilder också.
Förresten, har dina föräldrar några syskon så kan ju de ha kuliga bilder från tidiga år. Kan vara värt att konspirera lite med mostrar och farbröder! (Om sådana finns.)
De har semester just nu och jag har nyckel hem till dem, får kanske ta mig en sväng förbi och "plundra" lägenheten på kort någon dag när jag vet att de inte är hemma!
Ja, det tycker jag att du ska göra, om de tycker att det är okej att du går in hos dem när de inte är hemma.
De kommer ju garanterat att uppskatta en sådan present i alla fall. Lite som en familjekrönika...
Jodå - jag springer förbi där titt som tätt, vi har nämligen en gemensam hund i familjen även om vi inte bor ihop längre!
En luftballongfärd kanske?