Tja, jag kan inte skriva bättre än som jag gör. Använder inte ens så mycket ironi som jag brukar. Jag vägrar att avsluta all inlägg med att förklara vad jag inte menar, och vad jag absolut inte tror, och att tjejer är liak mycket värda som killar, och att ingen kan tvinga någon till något annat eller sådant.
Det bara befäster normerna vad pojkar skall tycka, om man skriver på det viset.
Du skrev:
"Visst, partnern kan tänkas säga "varför får inte jag.." men då är det något de måste diskutera utifrån deras situation NU och inte utifrån vad någon gjort tidigare. Dessutom är det i så fall ett önskemål som borde ha kommit fram förr eller senare ändå från partnern och borde absolut inte bero på ifall den andra gjort det tidigare eller inte."
Glassexemplet var en kommentar till ovanstående, och ett exempel på att vad man ger till en kan påverka önskningarna hos en annan. Oj, där fick jag till det, va?
Du verkar väldigt tvärsäker på vad du vill och inte vill NokGroda. Hoppas inte verkligheten kommer i mellan, själv tycker jag att jag har förändrats mycket på de 10 åren sen jag träffade min fru (dvs från 24-34 år).
Nå, ni har väl alla sett 'Bitter Moon'? Så kan det gå...