• Visbybrud

    Bröllops tips och råd

    Jag har precis upptäckt detta underbara forum. Jag ska gifta mig den 27/8 och skulle hjärtans gärna träffa andra Gotlandsbrudar för tips och råd.

  • Svar på tråden Bröllops tips och råd
  • Majlo

    Hejsan! Den tråden är just avstängd så jag bygger på din tråd istället. Kul med en till Gotländsk brud på bt! Vi ska gifta oss den åttonde juli. Det känns stressigt men mest kul. Ska ni vigas i Visby?

    Jag är gärna med på att träffas. Vi har haft två träffar, jag och Tesse80. Vill du hänga på?

  • karenina72

    jag har nyligen gift mig i Visby. Är fastlänning men vet iallafall lite om lokaler, frisör mm, om det är någon som har frågor!

  • Millan28

    Hej!!

    Jag skulle behöva lite tips!! Vi planerar att gifta oss på Gotland nästa sommar men ingen av oss har släktingar eller bor där.
    Vi planerar att ta med oss närmsta familjen (föräldrar & syskon) och gifta oss på Wisby hotell för att sedan bjuda in övriga till bröllopsfest när vi kommer hem.
    Det är m a o ett litet och hemligt bröllop.

    Det enda vi gjort hittills är att kolla med Wisby hotell att det inte var bokat, men vi har inte bokat något ännu.

    Alla tips mottages tacksamt!!!
    /Camilla

  • StinaGerman

    Hej Majlo!
    Jag bryter mig in lite här... Vet du ngt mysigt ställe att bo på i Visby eller utanför, gärna stuga? Vi tänkte sticka iväg efter bröllopet den 14 augusti. Eller nån sajt kanske.. Tack! :)

  • Millan28

    Ojj...

    Eftersom jag inte bokat något ännu så:

    - Frisör
    - Fotograf
    - Präst, jag har ingen aning om man får välja eller om man tilldelas någon
    - Plats för fotografering utomhus

    Sen skulle jag gärna vilja veta om det är någon som gift sig eller varit på bröllop på Wisby hotell, vi funderar på att använda kapellet där, och vad ni i så fall tycker om det.

  • Majlo

    Hej igen!
    StinaGerman: Hur långt från Visby vill du vara? Jag skulle kolla in gotland.net. Där kan du hitta länkar till boende etc. Alldeles norr om Visby är det fint, men jag vet inte om något boende på rak arm. Annars rekommenderar jag verkligen pensionat Fridhem som ligger fem kilometer söder om stan vid Högklint. Det är fina omgivningar och romantiskt.

    Millan28: Om ni vill ha en stadsvy bakom er rekommenderar jag att ta foton uppe ovanför domkyrkan där utsikten är häftig. Bortom sjukhuset finns läcker natur vid en slinga som kallas Kärleksstigen. Vill ni ta havsfoton i närheten av havet ligger det ju alldeles nedanför Visby. Det kan vara svårt med parkering nära stranden bara.

    Jag ska göra frisyr själv. Foto hjälper min svägerska till med och blommorna gör min mamma, så där kan jag inte hjälpa dig.

  • Kicka

    Foto: Vi har bokat Hemlins foto. Det finns också bildvision tex.

    Frisör: det finns ju många. Jag ska gå till Hår o Sånt. Kolla gula sidorna.

    Plats för foto: om det är fint väder kommer vi nog gå i närheten av Botaniska trädgården. Fotografen tycker det är bra där får man kan få så många olika bilder. Innanfr muren med blommor och träd, kärleksportn och även med hav och strand i bakgrunden. Regnar det bara lite så sade fotografen att det ändå går bra för det finns så många träd som skyddar.
    Vi ska ha vår bröllopsmiddag på Wisby Hotell. Enligt mig är det det finaste hotellet i Visby. Jag har inte sett kapellet men Dan Sanders som är hotellchef eller något liknande har varit mycket hjälpsam med att organisera allt som vi vill ha det.

Svar på tråden Bröllops tips och råd