• Tattilie

Ännu en septmber brud

Hej jag gifter mig också den 10 september i Lysekilskyrka hi hi.visst e det spännande. Men ni alla verkar lite före oss.Min blivande sitter just nu och klipper till inbjudningar som vi har planerat ska ut i nästa vecka(gäst listan e klar), Men just nu e det stora att allt ska bli spikat, alla små frågor och så. Vi har som mål att vara klar i slutet av juli och sedan bara njuta av varandra och små fix....Lycka till allihop nu ska jag också klippa ha ha

• Svar på tråden Ännu en septmber brud
  • Brud -september

Har ni stort bröllop?ni som redan har skickat inbjudningarna. Vi tänkte bara bjuda ca 40-50 personer inkl barn. Tycker att det känns tidigt att redan skicka dom.

• September-05

10 september här också.
    Inbjudningarna skickade vi redan strax efter påsk. Gjorde det för att gästerna skulle kunna planera med semester. Släkten på hans mammas sida bor 90 mil från oss så de behöver planera lite.
    Vi har bjudit 80 stycken- barn inräknade.

• Chrisan

Här är en till 3:e september!
    Vi har precis bokat kyrkan och lokalen. Så vi har inte så lång tid på oss att planera...tänkte få ut inbjudningar runt midsommar.
    Klänningen ska sys och jag ska till sömmerskan i veckan...annars är inget bokat...min blivande har inte ens bestämt vem som ska vara best man )
    Men jag känner mig hyfsat lugnt om vi bara får ut inbjudningarna i tid...
    Har däremot "problem" med låtval och sångerska i kyrkan även om jag inte behöver bestämma det än

• Brud -september

Skönt att höra att det är fler än jag som är "sent" ute. Ska försöka åka och titta på klänning iveckan. Hoppas att det ordnar sig med barnvakt, vill helst inte ta med mig barnen dit. Vi har inte heller bestämmt oss om vem som ska vara tärna och bestman. Får se om vi alls ska ha några.

• Chrisan

Ja, jag har insett att man är sent ute när man pratar med andra...men det får går. Ska dock ha 87 inbjudna gäster...

Om man ska köpa klänning fick man ta det som fanns ibutiken då det var för sent att beställa hem nu. Dock ska jag ju sy och hon behövde bara 2 månader på sig.

Håller nu på och ser om jag kan komma på vad man vill ha för musik i kyrkan och i veckan ska jag börja med inbjudningarna.

• Flickan&Kråkan

Här är en till 3: sept.
    Vi har inte heller gjort inbjudnigarna -eller för den delen några av trycksakerna-än (87 vuxna + ca 15 barn). Men va fasen- det är ju 3 månader dit. Man har väl fixat 3- rätters fester för lika många förr... Sen vet de allra flesta redan att vi skall gifta oss -djungeltelegrafen...
    Kyrka & festlokal bokad, mat proväten och bestämd. Vigselupplägg har vi inte funderat på ännu (sång- solist- psalm), inte heller festupplägget (underhållning). Klänning skall sys upp av syateljé -YALA- med start i mitten av juni. Vad han skall ha på sig -no clue... Har någon tips på sköna skor till mig?! Ja, vad skall mer sägas... DET ORDNAR SIG -även för oss som inte ligger ett år före i planeringen. Och det behöver INTE bli mindre lyckat elelr fint för det!!! Er som har mer koll på läget kan jag bara gratulera -men själv kommer jag aldrig att bli sån som planerar lååång tid i förväg. Kram på er alla från mig & Lycka Till

• Chrisan

Skönt att höra!!! Jag är annars sån som gärna vill planera och ha koll men nu finns det inte så mkt tid till det.

Och det kanske är lika bra för då hade jag nog planerat ihjäl mig

• Tattilie

FlickanochKråkan! Hallå....Tattilie här du efterlyste sköna skor. Gå till en dansbutik och titta du kan inte få bättre skor, finns i vitt och allt. Jag jobbar i mina och visst var jag trött i början men nu springer jag om kring i dem....Och de tar inte långstund att vänja sig. Tänk dig att springa i 7,5 cm höga klackar..

• Brud -september

Har äntligen bokat lokalen idag. Har ringt ditt jätte många gånger, men inget svar. Så då åkte jag dit och dom var där. Så nu har jag en sak mindre på min måste lista.

• Nonika

Vi ska gifta oss den 2:a september, nästa år...så vi är ute i god tid. Har bokat vigselplats, festlokal, mat & tårta, band till festen, sång och musik till vigseln, svit till bröllopsnatten. Har haft viss kontakt med en frissa jag känner, och hon har sagt ja till att fixa mitt hår. Vet en smink-tjej som jag ska ringa och boka, och hon gör även naglar. Toastmaster är på g, låtarna är klara som ska sjungas på vigseln. Ja, det är en del fixat...håller på att spara pengar. 2000:-/ mån.

Svar på tråden Ännu en septmber brud