• micropop

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Jaså, det är här ni håller hus numera! Trevligt med en egen sthlms-tråd och en bra idé att ses och fika. Bestäm något bra datum så kommer jag! :) (madelyn - vi måste ju ses snart igen!)

Tiden går sååå fort och jag har inte fixat något än så länge. Måste verkligen bestämma lokal snart, åtminstone prel-boka något. Jag tror jag drar på det för att vi inte har hittat någon lokal som känns helt rätt ännu. Så kom med fler förslag! Det verkar inte vara någon annan den 15 juli, så oroa er inte att jag stjäl er lokal på er dag! ;)

Mamma hintar ibland om att hon gärna syr min klänning. Undrar om jag vågar låta henne... Men det vore ju ett mysigt mor-dotter-bonding-projekt, eller hur!?

• micropop

Maya K:

Ja, jag har faktiskt träffat madelyn redan! Jag har gjort en hemsida åt henne (som vi kanske får se snart??) och då hade vi en liten så-här-uppdaterar-och-fixar-du-sidan-träff där vi så klart var tvungna att babbla bröllopsplaner mest hela tiden. ;) Men en stor bt-sthlm-2006-träff inom en snar framtid låter som en bra idé!
    Ang. klänning så blir jag mer och mer sugen på att sy den ihop med mamma. Undrar bara vilken modell jag ska ha...

• micropop

Maya K

Det är möjligt att om du är riktigt snäll så kan jag hjälpa dig med en sida. ;) Lite stressigt just nu, men kanske under sommaren. Vi kan ju diskutera saken när vi ses och fikar!

• micropop

madelyn

Praktiken går fint - nu har jag MASSOR att göra! Nu känns det bara trist att jag måste sluta om två veckor och bli typ arbetslös. Examen är inget jag längtar till kan jag villigt erkänna. :( Ska bli kul att se vad som hänt med sidan, jag kan inte komma in på den längre och tjuvkika. :)

Vi har pratat om lokal idag igen och tänkte ta en tur till Fiskartorpet imorgon och spana in det. Någon som varit där? Har ingen aning om hur det är, men hemsidan är snygg och det ger pluspoäng och lovar gott i min bok. ;) Fjärlishuset är väl fortfarande ett alternativ - men med reservation. Dels för att vi inte kan börja festen förrän tidigast kl 6, och dels för att jag är orolig (nu kommer jag låta som en bridezilla) att det blir för varmt. Men allvarligt, tänk ett stoooort växthus som solen lyst på en hel lång, varm julidag... Det måste ju bli som en bastu där inne! Jag kommer bli ett svettmonster i min fina klänning, för att inte tala om alla stackars karlar i kostymer. :)

Vad sägs om bt-träff i den veckan som börjar med nationaldagen? Kanske tom just den 6 juni när alla är lediga. Någon som vill?

• micropop

Maya K
    Kul att den 6 juni passar! Nu får vi väl se om det är någon mer som hänger på den dagen. Att få till en dag när alla kan blir nog svårt, men the more the merrier, så klart.

I går tog vi en cykeltur till Fiskartorpet. Det kan ju ha spelat in med det fina vädret, men åååhh vad vi tyckte stället var mysigt! Avskilt och enkelt, och mysig miljö runtomkring. Nu ska vi bara höra oss för vad det kostar. Håller tummarna för att det inte är för dyrt... Det kändes väldigt mycket bättre än de ställen vi kollat på tidigare! Åh, jag hoppas verkligen vi har råd!

• micropop

Hej tjejer! Nu är jag tillbaka! Har precis som Maya K avslutat min utbildning denna vecka, liiiite stressigt. Men ikväll blir det examensfest med klassen - superkul! :)

Nu har vi ÄNTLIGEN bokat festlokal! Var ju och kollade på Fiskartorpet, och har nu prelbokat den 15 juli 2006. Det var rimliga priser, mysigt och avslappnat. Ska dit efter midsommar och prata med ansvarig om upplägg, mat, osv. Nu känns det mkt mer på riktigt!

Synd att det inte blir bt-fika på måndag, men vi får ta det senare i sommar som sagt.

• micropop

madelyn

Hej på dig! Allt är bara bra, känns riktigt bra att ha tagit examen. Hur är det själv? Du fixar vidare med sidan, förstår jag. Hoppas det funkar att lägga in en räknare (såg den andra tråden!). Om du behöver hjälp så vet du att det bara är att hojta till!

Åh, nu går timmarna såååå långsamt. Jag är på jätte-party-humör inför kvällens baluns! Hoppas ni andra också har en bra helg. Skönt med extra ledigt på måndag, vore ju trevligt om solen kunde leta sig fram en stund också...

• micropop

Maya K:

Jag tycker Gustav Adolfskyrkan på ö-malm är jättefin. Den är inte särskilt stor heller, om du är orolig att det ska kännas tomt i en alldeles för stor kyrka. Dessutom ligger kyrkan så mysigt i den lilla parken. Den skulle jag välja om vi skulle gift oss i kyrkan.

Typisk att dina gamla kompisar prickar in SAMMA kyrka på SAMMA dag. Vad är oddsen, liksom??? Ni kan inte tänka er att vara där ändå?

• micropop

God morgon flickor! Tillbaka från en veckas semester i Italien och Frankrike - riktigt härligt utvilad känner jag mig nu! Och lite solbränna lyckades jag dessutom roffa åt mig! ;) Ni hinner skriva mycket på en vecka, det blir en hel del för mig att läsa ikapp nu...

Har knappt ägnat bröllopet en tanke under semestern, men nu ska jag träffa mamma och då ska det nog pratas brudklänning iaf. Det verkar flyta på för er andra i planeringen, det är ju skönt.

Nu ska jag fixa frukost på sängen åt min blivnade man som fyller år idag! Ha en skön dag allihop! :)

• micropop

madelyn och Maya K:
    Tack, tack! Semestern var bra, lite rörig bilsemester i Italien först, och sedan slappa vid poolen i Frankrike... Härligt! :)
    madelyn: Jag svarar dig på mejlen!

Hoppas VERKLIGEN att det fina vädret håller sig över midsommar. Känns som det var många år sedan det var fint då. Vad ska ni hitta på? Vi ska till sommarstället med familjen, mysigt! Dessutom är min två veckor gamla brorson där - krama, krama, krama heeeela tiden! :D Usch, man blir farligt sugen på bebis, alltså...

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar