• Sweety

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej!
    Jag har prel.bokat festlokal och en kyrka i Stockholm 10 juni 2006, men den som vi egentligen vill ha får man först boka 1 sep (irriterande). Vi har även träffat en fotograf, men inte bokat än. Annars har jag väl hunnit drömma om allt som har med bröllop att göra: klänning, blommor, färgtema, sånger, mat, gäster, resa osv. Angående kyrkor i innerstan har jag sett de flesta - vad är du ute efter (storlek, omgivning, stil, plats m.m.)???

• Sweety

Jag har kollat på Stockholms innerstadskyrkor och de ljusaste tyckte jag var Sofia kyrka i Vitabergsparken och Katarina kyrka nära Medborgarplatsen. Båda är dock ganska stora, det beror på om du gillar stora kyrkor. Jag tycker Sofia ligger finare, medans Katarina kanske är lite finare inuti. Hedvig Eleonora vid Östermalmstorg har jag för mig är ganska ljus också. Maria Magdalena vid Slussen är fin inuti, men ligger vid Hornsgatan. Annars är som madelyn skrev Oscarskyrkan fin, men den är inte så ljus för glaset i fönstrena är målade. Om man tänker båtförbindelse till Vaxholm ligger ju Slussen, Strandvägen, Nybroviken och Djurgården bra till. Kanske spana in kyrkorna där först. Enklast är kanske att åka runt och se kyrkorna med egna ögon alla har ju sina favoriter.

• Sweety

Sunshine girl: Vad blev det tillslut för kyrka och festlokal? Har läst endel om dina turer på BT.

• Sweety

Jag har prel.bokat Sofia kyrka, men vill hellre ha en liten kyrka vid vatten utanför stan. Den kyrka vi har spanat in kan man dock inte boka förrän 1 september, så jag får vänta tills dess. Festen blir iallafall på Edsbergs slott, vilket jag är nöjd med.

• Sweety

Maya K: Vilken är den nya spännande lokalen (om du inte vill hålla den hemlig förstås), alltid kul att veta?

• Sweety

Maya K: Jag har pratat med dem på Tornvillan för ett tag sen. Det de sa då var att lokalen kostade 2500 kr att hyra, rymmer 80-90 pers. Man måste köpa mat och dryck från dem, ganska normala priser för det kommer inte ihåg exakt, men det kan ha varit 250 kr/vinflaska och ca 300 kr för 3-rätters (men jag kan ha fel). De sa att det var bara att komma förbi och kika på lokalen. Det bästa är nog att ringa dem.

• Sweety

Den här tråden rules! Kul med många 2006-brudar. BT-träff vore kul, så man slipper enbart "plåga" sin blivande med alla detaljer inför bröllopet i lång tid i förväg.

• Sweety

Maya K: Det är oftast billigare med buffé än 3-rätters (de sa dem även på Tornvillan).

• Sweety

Jag och min m2b förlovade oss på Alla hjärtans dag i år och kommer att ha varit förlovade i ca 1 år och 4 mån när vi gifter oss. Han är gullig, jag sa att man måste boka kyrkor och lokaler tidigt i Stockholm och då tänkte han att det kunde vara bra att förlova sig på alla hjärtans dag 2005, då är sommaren 2006 "lagom långt bort", så att vi får tid på oss att planera.

• Sweety

Maya K: Vi var aldrig inne i lokalen bara utanför, men har sett foton på nätet. Tornvillan ligger i ett bostadsområde, ett vitt hus, lite sött utanför. Om du söker på tornvillan och bröllop eller fest på google så kan du få upp privata hemsidor med bilder. Det såg fint ut därinne, ljust och sjöutsikt.

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar