BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
Hejj!
Jag är jättegärna med på en 2006-träff ngn gång. Vi har bokat Allhelgonakyrkan och Ängby Slott till den 27 maj 2006.
Hejj!
Jag är jättegärna med på en 2006-träff ngn gång. Vi har bokat Allhelgonakyrkan och Ängby Slott till den 27 maj 2006.
madelyn:
Skulle inte ni också gifta er i Allhelgonakyrkan eller har jag fel för mig?
Kaijsa:
Vi förlovade oss i februari i år.
Maya K:
Ja jag tror också att det är billigare med buffé och en det gillar det upplägget men jag gillar det inte. Hälften av gästerna kommer att ha ätit upp innan hälften har tagit... Vi hade i och för sig planer på att ha festen i Skulpturens Hus i Vinterviken och där hade de "sittande buffé" dvs de dukade upp buffén på borden. Det kan ju också vara bra.
Ett kul alternativ (om någon inte bestämt sig än) är att gifta sig i St Sigfrids Kyrka (den med rött torn vid Essingeleden vid Gröndal/Aspudden) och ha festen på Skulpturens Hus!!
Jag kan tyvärr inte den 6 juni, men är gärna med nån annan gång.
Björnsbrud - jag är också civilingenjör, men färdig sen 2003 :)
Maya K:
Allhelgonakyrkan på Söder - inte så stor.
Sankt Sigfrids Kapell - inte i stan i och för sig men väldigt mysigt (Aspudden/Gröndal)
Den där som ligger i Kungsträdgårde (röd)
De flesta kända kyrkor i stan är ju så stora! Jag tycker annars att Katarina kyrka är helt underbart vacker. Men Allhelgona tilltalar mig mer och mer (vi ska gifta oss där ju). Annars finns det ju Seglora, Ersta, Tyska kyrkan...
Lycka till!
annaglitter: De verkar köra fyra bröllop per lördag (13, 14, 15 och 16) i Allhelgonakyrkan om jag fattade rätt (inte helt helt säker), så fråga igen, det kanske finns nån tid den dagen du ville. Förstår om du blir irriterad, jag hade blivt tokig!
Jag kommer gärna också nästa torsdag. Någon som har ett bra förslag på ställe? Fika eller öl/vin?
19 tiden funkar, jag kan nog redan från 18 ungefär.
Det funkar för mig!
Fika på "Café söder espresso" (ligger i Söderhallarna, Medborgarplatsen, de har en uteservering också )
på torsdag den 30/6 kl. 19.00.
1) BirkaCarro
2) Coolcat
Whoops, sorry, det har kört ihop sig och jag får banga.
Fika på "Café söder espresso" (ligger i Söderhallarna, Medborgarplatsen, de har en uteservering också )
på torsdag den 30/6 kl. 19.00.
1) BirkaCarro
Ska försöka hänga på nästa gång!
Skönt att veta att ni har bytt kyrka och festlokal Maya K. Vi har också börjat titta efter lite annat. Vi skulle vilja vara vid vattnet (skärgården kanske, nån fin kyrka och bygdegård), men bara om det blir billigare också. Var hittar man serveringspersonal om det inte ingår? För om man bara caterar huvudrätt så vill kanske inte de servera vår hemlagade förrätt och efterrät...
Jag tror förresten att jag också kan den 15:e.
på fredagen den 15/7 kl. 19.00.
1)Mariana
2)Madelyn
3) micropop
4) coolcat
Maya K.
Maila gärna bilder - tack för tipset!!
cathn2003@hotmail.com