• Lisa19­82
    Äldre 14 May 15:09
    63198 visningar
    25 svar
    25
    63198

    Epilator för intimrakning

    Är det någon som provat att använda en epilator för att ta bort håret mellan benen.

    Vill gärna vara slät och fin och rakning tycker jag bara ger utslag och stubb efter någon dag. Alternativet är vaxning på någon salong men det vågar jag nog inte :)

  • Svar på tråden Epilator för intimrakning
  • Bonni
    Äldre 14 May 15:23
    #0

    Jag epilerar både ben och bikinilinje. Jag tycker att det fungerar jättebra, man slipper både stubb och prickar.

  • Lisa19­82
    Äldre 14 May 15:29
    #0

    Är bara rädd att det ska göra vansinnigt ont mellan benen. Vet att det gör lagom ont på benen men runt könet känns ju allt så mycket mer känsligt.

  • Bonni
    Äldre 14 May 15:35
    #0

    Visst känns det, men jag tycker inte alls att det var så farligt som jag tänkt mig. Första gången är alltid värst, men håren som sedan växer ut är mycket tunnare och släpper lättare. Innan jag köpte epilatorn så plockade jag med pincett, fungerar också jättebra även om det tar lite tid.

  • Lisa19­82
    Äldre 14 May 15:39
    #0

    Oj pincett låter jobbigt.

    En detaljfråga om jag får lov att ställa en sådan. Använder du även epilatorn i området kring blygdläpparna eller bara "framtill" ?

  • alrun
    Äldre 14 May 15:42
    #0

    Om du har känslig hud - gör det inte! Risken finns att hudsäckar blir ordentligt inflamerade eftersom det är så fuktigt och instängt. Du vill inte riskera sår som varar... tro mig...

  • Bonni
    Äldre 14 May 15:44
    #0

    Jag epilerar även kring blygdläpparna, men använder pincett där det är svårt att komma åt med epilatorn.

  • Lisa19­82
    Äldre 14 May 15:48
    #0

    Vill ju helst att det ska vara så lent i det området som möjligt när jag överraska min (blivande) man. Kan inte gärna tänka mig sår och utslag på bröllopsnatten.

  • Bonni
    Äldre 14 May 15:54
    #0

    Prova att först plocka lite med pincett så märker du ju om det fungerar eller inte. Jag har aldrig fått några utslag utav varken epilering, plockning eller vaxning och jag har väldigt kännslig hud, men det är ju såklart helt individuellt hur man reagerar.

    Jag får däremot massor av kliande prickar och inåtväxande hår av rakning.

  • Lisa19­82
    Äldre 14 May 15:55
    #0

    Förresten i samma tråd. Är det någon som provat att gå till salong och få en vaxning av intimhåret. Är det så jobbigt och pinsamt som det låter? Och är det värt det både i uppoffring och pengar?

  • Bonni
    Äldre 14 May 16:05
    #0

    Jag har gjort braziliansk vaxning och tycker inte att det var så farligt pinsamt. Däremot så tycker jag inte att vaxning är något vidare eftersom håret växer i olika faser och man aldrig kan få bort allt på en gång. Huden är slät ett par dagar och sedan växer nya hårstrån fram.

    Jag sprang och vaxade både ben och bikinilinje på salong (har varit på flera olika salonger) tidigare och tycker varken det var värt pengarna eller tiden eftersom man ändå efter ett par dagar får sitta och plocka med pincett.

    Det är ju likadant om man epilerar, efter ett par dagar så kommer nya hårstrån ut, men det är både enklare och biligare att ta fram epilatorn en extra gång.

Svar på tråden Epilator för intimrakning