gravyr i vigselring
Nyfiken i en strut undrar vad ni graverar in i er vigselring?
Nyfiken i en strut undrar vad ni graverar in i er vigselring?
Namn & datum tror jag...
i min ring står bådas namn samt vigseldatum och i hans förlovningsring har vigseldatumet tillkommit.
I min ring står våra namn och vigseldatumet. I hans förlovningsring ska det läggas till vigseldatumet eftersom han inte vill ha en ring till.
Tecknet för evighet!
I min ring står det hans namn + datum. I hans nya ring står mitt namn och både förlovnings och vigseldatum, då han inte har på sig förlovningsringen utan bara vigselringen. Samt att han har ett litet hjärta mellan datumen.
Nyfiken i en strut igen..
Hur får ni plats med bådas namn? Våra förlovningsringar är handgraverade, och vi vill ha samma stil i min vigselring. Men då den har 7 briljanter blir det inte mycket plats över till gravyr.. Jag funderar därför på våra initialer och vigseldatum. Vad tror ni om det, eller har ni något annat förslag?
Eva: Jag har bara hans namn i min förlovningsring och det kommer nog att bli likadant i vigselringen. Själv vet jag ju vad jag heter :)
...fast det är klart att det vore ju väldigt illa om jag behövde ringen för att komma ihåg vad han heter... :)
Ett tips till er alla som inte köpt/beställt ringar ännu: Gravera på utsidan av ringarna! När det en gång blir min tur att gifta mig så ska jag absolut göra det!
Blev så inspirerad av Prinsesse Märtha Louise och Ari Behn´s ringar! Men vår budget håller nog inte till "orginalen":
www.siste.no/58/24/81/4.html
*hihi*
När jag snackade med "min" guldsmed om gravyren så sa han: "Det är många nuförtiden som fått för sig att de ska ha texten utanpå ringen. Det är tack vare det där galna fruntimmret i Stockholm" (syftandes på Efva Attling såklart).
Vi har bestämt att Andreas ska bestämma vad som ska stå i min ring och jag bestämmer vad som ska stå i hans ring. Jag har dock inte riktigt bestämt mig än, funderar på oändlighetstecknet...
Jag menar förståss förutom namn och datum.. det hör ju liksom till...
I min ring kommer det att stå: Med kärlek
och vigseldatumet.
I min ska det stå våra initialer, vigselort samt datum.
/H
Maria & Magnus 3/8 2002, står det i ringen. Jag var in och tittade på den hos guldsmeden i lördags... den ligger säkrast där tills det är dags...!
Vi graverar in båda namnen och vigseldatumet. I min står hans namn först och i hans ring står mitt namn först.
Petra
Vi ska inte ha datum utan vi graverar in
Idag-förevigt
Har precis hämtat ut vigselringen hos guldsmeden. Vi trodde inte att bägge våra namn OCH datum skulle rymmas så vi gav dem alternativet att bara skriva min första bokstav och hela min blivnades namn + vigseldatum, men nu när vi fått ringen fick jag till min glädje se att de faktiskt rymt bådas hela namn! Visserligen fick de gravera texten aningen mindre än den i förlovningsringarna, men ändå! I min blivandes förlovningsring har vi bara lagt till datumet på vigseln