• Saltis05

Söderhavet?

Jag undrar om någon har varit i Söderhavet, som Tahiti eller Bora Bora, och kan berätta hur det var och om ni var nöjda?

• Svar på tråden Söderhavet?
  • Florida23

Hej!
    Jag är också nyfiken på folk som har varit till Söderhavet och kan berätta lite!
    Speciellt öarna Fiji och Cook öarna.
    Nån som varit dit och kan berätta lite om öarna, om d verkligen är värd att resa runt halva jorden (ca 28 timmar flyg) för att ta sig dit?
    Är det verkligen så paradisiskt fint i Söderhavet?

• The guy

Tja.. Honey moon island på Aitutaki är inte helt fel :)

Har varit kort på Fidji + Tonga och Cooköarna.

Kan säga att det är vackert så man mår dåligt! Perfekt att åka till aitutaki på smekmånad. Finns ingentig att göra, bara bada alt hångla.

Värt att åka dit? Ja.. det vet man inte förrän man varit där! Om ni tar er ut med plan till någon av de mindre öarna så får ni lugn o ro. På Raratonga så är det ju lite mer folk (men inte massor).

Jag åkte på en sån där jordenruntbiljett så det passade ju bra o mellanlanda i söderhavet. Kan kanske vara lite tristare o bara flyga dit o hem. Minst 2v bör bi vara där annars kommer ni bara tycka att ni satt på planen.

Tyvärr har ja ju varit där när jag var singel så det är ju inte riktigt samma grej men jag rekomenderar er o åka dit iaf :)

Åker gärna till söderhavet på min smekmånad, men till nya öar...

Var där i nov,dec och då var vädret toppen och det blåste inte så mycket.

Jag bodde lite sunkigt på ett vandrarhem.. men skulle jag enbart åka till Söderhavet så skulle jag inte snåla med boendet. Kostar ju en del bara resan.

• The guy

Sök på nätet efter Raratonga och Aitutaki och kolla där... sen kan ni fråga om det är något speciellt!

Lyllos er som ska åka! Avis :(

• Amor

Bora Bora ar verkligen vackert och romantiskt om ni har pengarna!

• Saltis05

Amor:

Har du varit där? Det verkar HELT underbart. Och pengar måste man ju ha, det har jag förstått att det inte är billigt. Hur länge var du där?

• Meddelande borttaget
  • Amor

Saltis05:

Jajamensan,

jag var där förra året i två veckor inkl 6 dagar på en lyxkryssning med Bora Bora Cruises. Det var nog det bästa jag upplevt i resväg någonsin.

• EPJE

Jag och min m2b avslutade vår jorden-runt-resa med en vecka på Fiji. Då kostade det 200 kr extra att flyga dit så jag har ingen uppfattning om vad det kostar att endast flyga dit. Ska man flyga så långt bör man ha lite tid, för hemresan från Fiji var LÅÅÅNG!
    Men om resan är dyr kan jag rekommendera en resort som inte kostar så mycket. Octopus Resort är en budget resort med hög standard. Den ligger i Yasawa Group på Waya. Den har, enligt lonely planet, en av de vackraste stränderna och vad vi tyckte var så fantastiskt var att det var högklassig snorkling bara några meter från stranden! Frukost och middag ingår i priset och lunch finns att köpa. Man äter vid långbord i sanden, supermysigt. Solnedgången är otroligt romantisk! Jag kan knappt komma på ett bättre ställe för en smekmånad!
    Snorkling, bad, utflykter, god mat, drinkar, dåsa i hängmattan, bio på stranden...

• Jozie

Vi har just bokat vår bröllopsresa som sker februari -06. Det är en liten jorden runt tripp så vi kommer att stanna en vecka på ön Matamanoa (Fiji). Det är en liten ö med ca 30 bungalows. Ska bli spännande :)

Svar på tråden Söderhavet?