Vill du kunna få barn utan en massa strul och problem avråder jag helt från P-sprutan!!! Jag har själv tagit den i 3,5 år, tog senaste i juli -04 och trots att jag idag äter p-piller är mensen fortfarande knäpp- om den ens behagar visa sig.
Det finns MÅÅÅNGA på BTs syskonsite Familjeliv som vittnar om samma sak. Många av dem har, trots att det var flera år sen sista sprutan, inte fått tillbaka sin ägglossning och har kämpat i flera år för att få barn utan att lyckas.
Det är allmänt känt att det kan ta upp till 18 månader innan ägglossningen kommer igång igen efter sprutorna, men för gansak många tar det längre tid än så. (en bra barnmorska SKA informera om detta, men långt ifrån alla gör det så för många kommer detta som en chock). För att inte tala om alla hemska biverkningar... Jag gick upp över 10kg, hemska finnar över hela kroppen (på gränsen till varbölder som skulle behövt antibiotika), mjölk i ena bröstet under hela tiden jag tog sprutor m.m. m.m.
Jag, och många med mig, avråder alla som vill ha barn i framtiden från att ta p-sprutor!