• nilly

"rid över skog" från ronja

Hej!

Jag har läst att flera av er funderar på att ha "rid över skog" från Ronja Rövardotter på bröllopet. Tycker att det låter jätemysigt!!! Är det någon som vet var man kan lyssna på musiken? Har letat men inte hittat...

//nilly

• Svar på tråden "rid över skog" från ronja
  • dala82

Nej det verkar vara helt omöjligt att få tag på en okej version att lyssna på. Jag har den på skiva hemma, lyssnar var och varannan dag....snyftar varje gång :)

Här är en ganska kass version, men iallafall
    home.student.uu.se/joka8883/

• Lina_2

Dala82: Vad heter skivan du har där låten finns med?

• nilly

Tack!!!

ska försöka hitta skivan också...

//nilly

• dala82

Skivan finns inte att köpa längre, men den heter "Filmmusik" av Björn Isfält. Jag letade överallt innan jag hittade den på en aktion på tradera.

• martiina76

rid över skog?? Jag kanske är lite trög men jag hittar inte låten i länken, menar ni rövarsången???

M.

• dala82

Ja, men rövarsången är egentligen den låt där rövarna sjunger när de rider tillbaka till borgen i början på filmen. Vad jag har förstått iallafall...

• dala82

Och Rid över skog är den när Ronja och Birk träffas på våren och hoppar runt bland alla vitsippor. Den spelas med flöjt och ngt mer...hm...kan vara gitarr eller harpa eller nåt. Hör inte vad det är...

• martiina76

Jag har rövarsången på MP3 om någon vill att jag mailar den... Det är allstå den versionen som spelas på länken fast acapella (tommy körberg, Ricky Brush mfl) maffigt och flerstämmigt...

M.

• martiina76

dala82 min mail säger att du har full i din hotmail eller att fillen är för stor att ta emot... H

Svar på tråden "rid över skog" från ronja