• _loovely_

Blonda slingor.. ??

Hej!

För 1 månad sedan så gjorde jag blonda slingor i håret.
    Men jag skulle vilja få håret mer blont.. göra mer slingor..
    Är det någon som vet hur länge man ska vänta med
    att göra slingor en gång till, så att det ska bli bra?
    Min frisör sa till mig att mitt hår inte var alls särskilt
    slitet, men jag har ju märkt efter jag gjorde slingerna
    att det är lite slitet, iallafall när jag har schamponerat
    det, när jag har haft i balsam eller hårinpackning
    så blir det precis som vanligt...

Så hur länge skulle ni rekomendera med att jag väntar tills
    jag gör om det?
    Jag fick ha en hätta på huvet, också drog frisören ut
    hår med en virknål.
    Hon nämnde också att det fanns något som hätte folie slingor,
    som man gjorde på ett annat sätt..
    Vad är bäst att göra efter man gjort slingor med en "hätta"
    Är det å göra med hätta igen, eller med folieslingor?
    Nån som gjort?

hejhej..

• Svar på tråden Blonda slingor.. ??
  • brud 080202

Hej!

Jag tycker nog att du borde vänta 1 till 2 månader för att det inte ska slita håret så mycket, använd hårinpackning ca varannan gång när du tvättar håret så får du tillbaka din lyster....

Jag tycker personligen att det blir finare att göra slingor med hätta det blir jämnare och fördelar sig finare i håret...

• Liten med Mindre

Håret brukar få lite mer stadga efter att du gjort slingor. Det kan vara det som får håret att kännas "slitet". Men visst borde väl kemikalierna slita endel på håret också.

Själv gillar jag folieslingor eftersom jag då kan få iblandat lite kopparfärgade och guldfärgade slingor också. Fint med färgvariationen. Fast då har jag en frisör som är jätteduktig (och rätt dyr) på att göra slingorna.

Vänta ett par månader med nya slingor - det tror jag håret mår bra av. Slitet eller ej.

• biancablanca

Om man vill ha mer blondhet i sina slingor och håret skulle jag rekommendera att köpa silver shampoo, min syster gör detta och hon har jättevackert blondt hår.
    Det kostar iofs. en hel del men snyggt som satan blir det iaf!

• _loovely_

ok.. tack så mycket.. jag använder redan silvershampo.. men det får nog bli att jag gör slingor en gång till snart..=)

• Nightingale

Gör INTE slingor med slinghätta! Jag var hos frisören igår och gjorde folieslingor i tre färger: Vitt, blondt och guldbrun, det blev jättefint och naturligt.

För ett par år sedan slingade jag med hätta och håret blev förstört av det slitet som blir när de först drar ut det med virknål och sen sliter av hättan. Nej usch, folieslingor är mycket skonsamt för håret och så vitt jag vet så används knappt slinghätta längre, förutom på mkt kort hår.

• snartgift

jag har gjort slingor många gånger med slinghätta och det har aldrig varit några problem. Och långt hår har jag också och det används ofta även på långhåriga.

Det beror på hur man vill ha slingorna om man ska ha slinghätta eller ej.

Sliter av hättan ska de ju inte göra. Då är det ju frisören som inte vet vad han/hon gör.

Har även gjort slingor med folie och det funkade precis lika bra.

• EhjärtaK = sant

Jag tycker slingning med hätta sliter enormt mycket på håret. Dessutom tycker jag inte att det är så snyggt eftersom det alltid lämnar en liten oslingad rand höst upp (ser ut som utväxt redan från början).

För övrigt tycker jag att folieslingor är finare (men det är ju självklart en smaksak!). Hursomhelst gör det mindre ont .

• vit tiger

nä håller med skit i hättan. med folie slingor kan frisören dessutom strunta i dina redan blonda slingor. och färga andra. hur mycket vill du bleka då? du kan ju tona ner 2 -3 steg ljusare och behålla dina slingor. då behöver du inte vänta lika länge eftersom det inte förstör lika mycket. jag tycker det e värt å lägga lite extra på en bra frisör. det e värt varenda krona för ditt hår. en del skulle bara forsätta bleka utan att bry sig om ditt hårs hälsa.

• snartgift

Då måste min frisör nog vara superbra... Har inte fått någon "utväxtkant" från början. Óch slitet har det inte blivit heller fastän det är ljusa slingor.

Sen beror det ju på vad man har för hårkvalitét och hur man sköter sitt hår.

Håller man på att färga och slinga ofta ofta är det inte konstigt att det blir pannkaka av det till slut.

Men jag håller med om att hellre lägga mer pengar och gå till en duktig frisör för det är a och o vad de använder för grejer.

• EhjärtaK = sant

Självklart är det många faktorer som spelar in vad man får för resultat. Men det är ett faktum att all slingning och blekning sliter på håret....tyvärr.

Jag tycker inte att det spelar någon roll hur mycket man betalar för en slingning när det kommer till "utväxt". Jag har testat både billiga och dyra frisörer - och oavsett så blir det redan från början en liten utväxt när de har färgat med hätta. Tror inte att det beror endast på deras skicklighet, för det är ju hättan som är några milimeter hög - och då blir det ju av naturliga skäl en liten bit längst in som inte blir färgad. Det kanske är extra svårt på mig som har ett minihuvud (jag menar att hättan kanske stod upp för mycket ).

• EhjärtaK = sant

Men när det gäller folieslingor så tycker jag att det beror mycket på frisören! Där tycker jag absolut att det har lönat sig att gå till en lite duktigare friör .

• EhjärtaK = sant

frisör heter det ju .

Svar på tråden Blonda slingor.. ??