• mao

Var framkalla digitala bilder "manuellt"?

Var fått jättefina digitala bilder från bröllopet (hade kompisar som tog bröllopsfoton) och nu ska ju några framkallas. Först ett gäng till tackkort och sedan några till oss själva såklart.

FRÅGAN är: var i Sthlm ska jag framkalla dem så att de blir bra? Gärna inte där det bara sker "automatiskt" utan att någon faktiskt tittar på bilderna och ev justerar ljus/färger så att de blir så bra som möjligt...

Skriv gärna här om du vill se några av våra vackra bilder från vårt aprilbröllop på fjället så kan jag maila.

Tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Var framkalla digitala bilder "manuellt"?
  • uppsalabo

Jag såg att Ellos har ett erbjudande just nu: framkallning av 100 bilder för 100 kr. Ingen aning om de är bra, har inte testat att skicka bilder dit. Någon annan som vet?

• uppsalabo

Tror att erbjudandet gällde till den 30 maj.

• Celeste

På mitt jobb (reklambyrå) brukar vi ibland anlita OdenLab. Kolla in www.odenlab.se. De har butiker på flera ställen i Stockholm.

• Meddelande borttaget
  • CyberPet

Crimson har supersnygga kopior (har sett både digitala och från analog kamera). Kostar förstås mer, men oj oj, det är värt pengarna om det gäller större bilder!

• Stockholmsbrud i Dalarna

Hej!
    Jag har också blivit rekommenderad Crimson av en fotograf.

Jag har lämnat in bilder för digital framkallning på Fujibutiken på Götgatan förut och har varit nöjd med resultatet.

När jag framkallade vanlig film brukade jag använda mig av Aspkrans foto på Hornsgatan - alltid superfint resultat. De tar emot digitala bilder nu också har jag sett.

• mao

Hej och tack till er alla för era tips. Jag har gjort "testkopior" på proprint och är jättenöjd. billigt tyckte jag nog och bra kvalitet och snabb leverans.

Varit inne på crimson också, men den hemsidan var lite för komplicerad för mig tror jag

Andra tips om var man skulle kunna lägga upp lite fina bilder på nätet för folk att titta på?

• ellma

Man kan också använda sig av www . webshots . com för att lägga upp sina bilder i ett digitalt album.

• Rainred

skaffa dig dagens Metro för i den finns en "presentkort" på 24 bilders framkallning i valfri Fuji affär! Det tänker jag använda, det är ju gratis hihi!

• Mårre

Precis som "Stockholmsbrud i Dalarna" så brukar jag vända mig till Aspkrans Fotoaffär på Hornsgatan när jag framkallar mina bilder, både från "vanlig" film och digitalt. Senast jag var där såg jag att om man tar fram minst 100st bilder från digitalkamera så kostar bilderna bara 1,95kr/st. På 1timme fick jag dem också. Det tycker jag var trevligt iaf. Dem har en hemsida för den som är intresserad... www.aspkransfoto.se

• Lena-Marie

Hej!
    Min man framkallar sina digitalbilder för 1,80:- inkl. porto på lofoto.se
    De gör dem på KODAKS proffspapper och jag vet inte vad det har för betydelse, men det blir riktigt, riktigt fina bilder. Vi tog de matta bilderna, man fick välja gratis. Vi framkallade alla våra tackkort och bröllopsförstoringar där också.
    Kram, kram /L-M

Svar på tråden Var framkalla digitala bilder "manuellt"?