30 juli
Mindre än 3 mån kvar nu.. börjar bli nervös! :) men saker faller på sin plats o på måndag åker vi till tyskland o handlar alkohol...
Mindre än 3 mån kvar nu.. börjar bli nervös! :) men saker faller på sin plats o på måndag åker vi till tyskland o handlar alkohol...
Håller med... Det närmar sig med stormsteg! Skulle kolla på vigselring i dag, men guldsmeden hade stängt!!! Funderar fortfarande vilken klänning jag vill ha. Svårt att bestämma mig!
Men än är det 2 månader, 22 dagar och just nu 23 timmar och 32 minuter tills det är dags! (kl 16 den 30 juli)
Känner oxå att det börjar pirra en aning. Dock skönt att vi kommit ganska långt i planeringen redan. Inbjudningskort skickade, klänning och kostym köpta, tärnklänning och näbbklänning fixat. Nu återstår ringen och näbbkläder till vår son. Ja, och så maten och det förstås, men det har vi hjälp av våra föräldrar att fixa.
Oh, skönt att höra (läsa..) att det är fler 30 julibrudar som inte har allt klart! Trodde att jag var ensam, alla verkar så ordentliga och välorganiserade... Ringen är dock köpt för länge sedan, min pojkvän har sina kläder och tärnorna också, men jag har ingen aaaaning om vad jag ska ha på mig!! Borde jag få panik nu eller kan jag vänta en månad till innan jag får ångest?
Förresten siouxie:
Min ömma moder åker till Tyskland på fredag för att köpa vår dricka! Smart drag!
pickledpossum
oh, ja! mycket smart.. vi räknade ut att vi tjänar ungefär 3000 kr på att handla i tysklan ist. Dock hittade vi inget bubbel vi ville ha, men det hinner sig nog.
var gifter alla ni er förresten? Vi gifter oss i fleninge kyrka i helsingborg
Hej
Var i Tyskland och handlade en del av alkoholen i lördags, vi fick inte med oss allt pga viktgränsen på bilen. Skall ta nästa tur den 28 maj.
Jag kan rekomendera att man handlar allt på pråmen, vi gjorde en liten pris undersökning mellan pråmen, Calles och Sky. I och med att man får tillbaka 250:- på biljetten om man åker tillbaka innan tre timmar så tjänar man på det. Och förresten så var det inte dyrare på pråmen än Calles i allmänhet heller. Detta gäller förstås om man tänkt att åka Helsingborg-Helsingör och Rödby- "Purtogarden".
Det sämsta med att köpa alkoholen så tidig som vi gjort är förvaringen, det är ju trots allt ett bra tag kvar till 30 juli.
vi gifter oss oxå 30/7 - eller det var planerna nu kanske vi måste byta pga att företaget m lokalen och cateringen har dragit sig ur - superdålig stil!
tyckte att Calles hade mer billigt att välja på + att det var grejer som inte fanns på bordershopen.. men det beror nog på vad man är ute efter. Dock hade bägge dåligt skumpautbud!
Hur går det för er?
Det går väl hyfsat, har träffat serveringspersonalen, beställt ring, ska sy in klänningen på fredag. Men är besviekn på gästerna osa imorgon 15/6 och det är ca 20 som ej har svarat
åkej.. jag ska göra första provningen på klänningen på fredag, vi har beställt ringar, jag har bokat konsultation för håret.. det mesta rullar på, utom serveringspersonal, som vi inte hittat än :(
Oj, har ni så sent svarsdatum!? vi hade 6 maj.. Som tur var, svarade alla utom 2 som var släkt..
Om ni vill köpa billig skumpa så rekommenderar jag Viking Line faktiskt, vi tjänade 110 kr/flaska Moet Chandon mot att åka till Tyskland/Danmark tro det eller ej. Prata med Jim taxfreechefen på Cinderella så fixar han dessutom så allt levereras till er bil så ni slipper bära!
rtw
låter ju jättebra, förutom att vi har lite långt dit! Tyskland ligger ju bara runt knuten *ler* Bor ju i helsingborg.
Vi fick ringen i lördags! Den är sååååå fin! Hoppas att det inte betyder otur om man provar den innan, för det gjorde jag!
I helgen ska vi åka ut till Sandhamn där vi ska ha vi vigseln och festen och bestämma maten! Kul!
jag skulle nog inte heller kunna låta bli att prova ;)
Halloj
Vi gifter oss vid Ales stenar, Kåseberga. Ringen är klar men inte hämtad än, tar det nästa vecka när vi lämnar in förlovn.ringarna för putsning.
I helgen åker jag ner till Skåne för att fixa det sista på plats innan vi åker ner bröllopsveckan.
Min kära mor kunde inte vara tyst så nu vet jag att det blir möhippa på lördag. *S*