sexlivet efter 7 år tillsammans?????
Jag måste prata av mig lite. Jag och min blivande(bröllop denna sommar)har varit tillsammans i 7 år, 7 intensiva år, då vi har alltid bott tillsammans och gjort allt(även jobbat ibland)tillsammans. Vi är ett par som verkligen har gått genom mycket tillsammans. Och vi är verkligen "soulmates". Och vi är unga, vackra, framgångsrika, friska, etc, etc, etc. Och äntligen skall vi gifta oss och ha en sagobröllop och allt är bara underbart!
Förutom en sak: vårt sexliv. Jag vet inte hur, när och varför, men någonstans på vägen har vi förlorat något. Igår kväll insåg vi plötsligt att det inte går längre. Vi skulle älska med varandra men ...vi kunde inte. Jag kände inte att jag orkar, fast jag var ju inte trött eller nåt. Vi tittade bara på varandra och undrade vad är det som håller på att ske? Det är som att ...någonting händer utan att vi kan styra det.
Det senaste året var bara sämre och sämre. Vi är inte så upptagna och har inte barn, men ändå så hade vi sex bara 3 -4 gånger i månade. Vilket han tycker att det är alldelles för lite. Minst 3 gånger i veckan skulle det vara normalt för han. För mig det är liksom skit samma om det är 2 eller 4 gånger i månaden.
Vet inte vad jag skall göra. Vi älskar varandra sååååååå mycket, pratar om vår framtid tillsammans, om våra framtida barn, etc etc. Allt är bara underbart. Men ...om inte vi känner atraktion för varandra längre, ...kan detta fungera?
Jag vill verkilgen få tillbaka lusten, vill verkligen ha ett sexliv som är normal för 2 människor som älskar varandra så mycket. Vi gosar och myser och kommer i nära kontakt flera gånger om dan, men när det kommer till sex .....
Kan sexlivet bli bättre efter man har fått barn? För vi funderar på det också...
7 år är mycket för 2 människor som har varit med varandra 24 timmar om dagen, men försvinner sexlusten, atraktionen, efter 7 år?
Vad kan vi göra? Kan ett förhållande fungera även om sexlivet inte tillfredställer så bra? Är sexlivet så viktig i relationer?
ni är min sista hopp...