bordsplaceringskort?
Var får man tag på snygga och billiga bordsplaceringskort?
Eller finns det något snille som har kommit på något roligare att skriva alla namnen på.Vill gärna ha många förslag
Var får man tag på snygga och billiga bordsplaceringskort?
Eller finns det något snille som har kommit på något roligare att skriva alla namnen på.Vill gärna ha många förslag
Vi ska ha champagneglas och skriva in namnen på. Om gästerna vill ta med dom sen får dom det.
Annars kan du lägga något gott i en liten ask och skriva namnen på asken.
Sen kan man leta upp fina stenar och måla på namnen på.
Nu kommer jag inte på nåt mer.
Skriva på ett löv? På ett sidenband som knyts runt glasen? På servetten? Fast gammalt hederligt papper är väl så snyggt det med.
Vi har gjort hjärtan i trolldeg och skrivit namnen på
Jag ska spraymåla stenar i vitt o skriva namnen med guld
JNY: är trolldeg detsamma som saltdeg? Vilken färg har ni använt?
Har ni något bra recept på trolldeg???
Hej!
Vi ska ha dessa (se länken nedan)som bordsplaceringskort. Vi skriver namnet på gästen med en guldpenna och sen har vi ett värmeljus i vaniljdoft. Bra som placeringskort samt liten present till gästerna, mycket billigt och elegant tycker vi.
www.ikea.com/PIAimages/31135_XXXXXXXX_S6.jpg
Lycka till
Señorita
Hej igen!
Glömde skriva att de är köpta på IKEA för 2 kr st.
Hur billigt som helst. Vi kommer att ha 100 gäster så det passar oss perfekt i pris
Trolldeg... lät ganska kul faktiskt.. Nu som man börjar bli klar med inbjudningskorten är det dags för nästa uppgift.. Hade en tanke på stenar oxå, måste nog testa och se vilket som blir bäst..
Skriv fler tips så man kan spåna lite mer..
Vi kommer att ha samma papper som inbjudningskorten är gjorda av och samma "layout". Lila papper under, grått papper med namnen på som är rivna i kanten. Pappret alltså. Fattar nån hur jag menar???
Jag har varit på bröllop där placeringkorten var detsamma som festprogrammet. Det stod typ "Välkommen på vårt bröllop, Malin Öberg!" på framsidan av festprogrammet. Ganska trevlig.
På min kompis´ bröllop skrev vi namnen på dator på fina papper, klippte ut och fäste i glasen med en miniklädnypa i guldfärg. Finfint!
Jobbet:
Trolldeg och saltdeg är samma sak. Jag målade mina med röd hobbylack för att få den riktigt tomteröda färgen, men annars ska man kunna använda sig av karamellfärg oxå och då blir de ju ett moment mindre att göra.
JNY: Tack! Är oxså inne på att göra hjärtan av trolldeg. Tänkte göra ett försök nu i helgen. Vart har du köpt röd hobbylack? På Panduro?