• evig trohet

vilka / vilket namn?

Jag och min pojkvän tänker försöka skaffa barn så snart som möjlligt, skulle bli glad om ni kunde komma med lite namn som ni tycker är fina.

• Svar på tråden vilka / vilket namn?
  • ztar

Nova är fint, även ala gamla namn som Hilma, Astrid, Sigrid, Svea osv.
    Samma för killar, Elias, Emil, Joel, Alfred är coolt.

• svmm

Okej, jag fortsäter väl jag också med risk att skriva samma namn som nån annan har skrivit.

Miranda,Amanda, Nova, Tuva, Ida, Engla, Tindra, Linnea, Smilla

Alexander, Emil, Daniel,

Killnamn är mycket mycket svårare tycker jag...

• RoseNadie

Finns så många fina ju! Några jag tycker om då.

Flicka: Nicole, Fleur, Olivie, Maria, Ismaela, Athaliah, Aleksandra, Anastasia och Olga till exempel.

Pojke: Gabriel, Ezra, Benjamin, Jonathan, Nicolai, Evgeni, William, Axel och Adam till exempel.

Finns så många fina, kan sitta i timmtal och bara titta på olika namn.. Lite sjukt jag vet.. :-P

Mvh!

• loisa

Efter att ha läst ovanstående namnförslag, så kommer ett litet tips: tänk på att namnen skall vara acceptabla även när barnen inte är små och gulliga längre, utan sjuttioåriga pensionärer. Tindra, Engla och Gullan tycker jag personligen går helbort av den anledningen.

Mina tips: Hulda, Kajsa, Alvar och Nils

• NokGroda

det är bara mode allting. om gamlingar hette Engla istället för Hulda skulle det kännas som ett tant-namn osv..

huvudsaken är väl att namnet är fint och passar just DEN bebisen. sen spelar det väl ingen roll om det är vanligt, ovanligt, modernt eller uttjatat..

• Frenchi

Namn som jag tycker ar fina men men smaken ar som baken... pojke:Edwin,Winston,Tristan,Elliott,Filipe
    Flicka Olivia,vanessa,elise,linnea,elanie

• Fluppan

Josefin och Max är mina favoriter.

Apropå gulliga nam nnär man är liten men inte senare... Kände en kille som heter Truls. det var gulligt när han var liten, men han tyckte inte det var så coolt när han gick på gymnasiet=) Speciellt inte efter att hans mamma kallat honom Min lilla Trullebulle inför hela klassen=)

• NokGroda

fluppan;

hahaha! men Truls är ju ett vanligare namn i Norge är det inte det? Jag hade en doktor som hette Truls en gång. Han verkade ok med det. =D

• ata18

Varför inte Elvis på en grabb och Greta på en tös?

• NokGroda

Elvis, ElvisP, El-visp. Nej det går inte. =D

Jag kan inte låta bli att associera namn. det är en förbannelse. Som Ester - ett i övrigt underbart namn som bara får mig att tänka på skumbananer (som luktar och smakar pga estrar).

Svar på tråden vilka / vilket namn?