• Junior
    Äldre 1 May 13:19
    190853 visningar
    32 svar
    32
    190853

    Zink mot acne?!

    Hej.
    Jag vill så gärna bli kvitt med min acne i ansiktet. Har vid flera tillfällen hört litegrann om att zink skulle vara bra.
    Är det någon här på forumet som har erfarenhet av det?? Vilken form av zink isf...
    Elller andra tips för mig att få en bättre hy.

    Hoppas på svar!!!!
    Tack.

  • Svar på tråden Zink mot acne?!
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 11 May 14:57
    #0

    Ni som fått zinktanletter av doktorn, vilka zinktabletter är det? Vilken dos? På recept? Var ni hos doktorn här i Sverige, för jag har aldrig hört talas om att läkare skriver ut zinktabletter för akne i Sverige..

  • Lenche­n
    Äldre 11 May 19:20
    #0

    Ja, jag fick zinken utskriven av läkare, men jag tror att jag är den enda (här inne) som fått det. Och jag har aldrig heller fått zink utskrivet i sverige. Däremot ungefär alla andra mediciner såsom Roaccutan... Men i Frankrike (där jag bor nu) är det tydligen vanligt med zink och min läkare tyckte det bättre att prova med zink eftersom Roaccutan är ganska skadligt. Var lite misstänksam först, men det fungerade helt otroligt bra!

    Mitt zink innehåller zinkgluakonat eller vad det nu heter på svenska. Märket är rubozink, men många här inne har hittat samma beståndsdelar i vanliga tabletter som man hittar på hälsokosten. Som jag tidigare skrev, 30 mg per dag, På morgonen på fastande mage. Kolla också i tidigare trådar...

  • vixen not a tramp
    Äldre 11 May 19:30
    #0

    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1008271.html

    Klistrar in den här igen! Verkar ju vara ett jättebra medel. Denna veckan är det 20% rabatt på naturapoteket om man är medlem, passa på att handla Zink billigare!!!

  • Junior
    Äldre 11 May 20:06
    #0

    nu kommer jag med en lite fråga.
    Jag äter zink 30mg från Twinlab o tar 2 tabletter om dagen, dvs 60 mg/ dag. dessutom äter jag B-5 vitamin 1000 (tusen) mg/dag. nu är frågan om det är bra el dåligt att kombinera dessa två. började med b5 idag. har ätit zinken i en vecka nu.....

    nån som vet?

  • Gamime­ni
    Äldre 12 May 09:58
    #0

    Jag köpte mina zinktabletter i en hälsokostaffär, tror det bara stor naturapoteket "Zink" på burken. Det står på att man ska ta 30 mg om dagen. Jga har gjort det men funderat att gå ner till 15mg. Vet inte precis hur mycket zink jag äter i maten är inte säker på hur mycket jag egentligen behöver ta av tabletterna?

    Det här fungerar otroligt bra! Jag blev förvånad. Jag har prövat massor av saker, tex tetracyklin, låta bli att äta vissa saker, äta andra saker, tvätta och smörja in mig med allt mellan himmel och jord. Det här är det enda som gett verkligt bra resultat och på så kort tid! Detta borde alla pröva!!

    Junior: Det är säkert inte farligt!!! Men jag vet inte med dosen zink, kanske det räcker med 30 mg om dagen? 60 låter mycket tycker jag.

  • Lenche­n
    Äldre 12 May 10:40
    #0

    Min läkare sa 30 mg, och det räcker för mig. Jag skulle inte chansa och äta 60 mg. Nu vet jag inte om 60mg är att överdosera, men det vore ju dumt om det skulle vara det.

    Jag vet inte om det går att kombinera med b5, men man ska inte kombinera med järn iaf. Och inte med fullkornsprodukter.

  • Gumsig­os
    Äldre 12 May 13:48
    #0

    Ska nog prova,,, men ja vet inte me tabletter eller salva,,,e en sån fegis me tabletter o hälsokost:(

  • emm_sm­ile
    Äldre 12 May 15:01
    #0

    Jag käkar zink och det enda negativa är att jag får lite ont i magen. Jag har dock inte märkt någon så där mirakelskillnad som andra lyckostar har gjort men det har iallafall inte blivit värre. Jag tänker ge detta tid eftersom det kan ta mer än några veckor. Jag har nog käkat i en månad och jag kommer ge det en månad till.

  • kanada
    Äldre 17 May 17:35
    #0

    är det ngn som upplevt att huden blivit torrare efter att ni börjat äta zink?jag känner mig törstig oftare nu med, men det kanske bara är inbillning!

  • Lenche­n
    Äldre 17 May 17:49
    #0

    jag tror att jag har fatt torrare hud, men framst pa handerna och benen! men det behover ju inte vara pga zinken.

  • Lina L
    Äldre 17 May 19:00
    #0

    Idag har jag käkat mina första zinktabletter! Ska bli spännande att se vad de kan göra för underverk

  • Sat 7 Nov 2020 09:01
    #32
    +1
    Tabletter mot akne - http://derminax.se Började ta den när jag hade hemska akne utslag, dom började försvinna och sen dess har jag använt den som förebyggande.
Svar på tråden Zink mot acne?!