• Carro26

Fotograf i Piteå?

Är det någon som har tips på en bra fotograf i Piteå? Vad brukar de ha för priser på fotograferingar? Vi tänkte ta några kort inomhus och några utomhus och tänkte 8-12 kort sammanlagt.

• Svar på tråden Fotograf i Piteå?
  • akl

Hej!

Vi ska ha Atelje31 som fotograf (tel 0911-19331). Det är ett par i 30års åldern som fotograferar. Dom verkar jättetrevliga och duktiga, verkar vara öppna för lite nya ideèr och det tycker jag är kul. Mycket billigare än dom andra ställena (tex fototjänst) är dom också. Men dom var ju förstås inte tagit våra kort ännu så jag vet ju inte om jag kan rekommendera dem. Men jag har sett kort som dom har tagit och dom är jättefina.

• Snuffsan

Jag valde bort Fototjänst då jag uppfattar dom som oseriösa... Ringer inte upp på flera dagar, aldrig tillgängliga på tlf, tråkiga kort utanför atiljen, etc etc. Men har ni träffat och pratat med dom, är de säkert jätte-ok.

Fastnade för Lulebild, som gör jättefina, coola kort. Betalar 5000 för fotning ute 1 timmas bilväg från atiljen, 48 kort, stort album. Dyrt, ja, men hellre dubbelt så dyrt och att jag är nöjd, än detta:

De andra fotograferna i Piteå tar 2500 för 12 - tolv - traditionella (läs tråkiga) kort.

• CyberPet

Jag fotar, fast jag är inte proffs, men har erfarenhet från brudpar. Kanske jag kan vara till hjälp? Bor i Piteå! Ska fota ett par i Piteås kyrka 9 juli i år och har fotat 3 par innan (plus att jag fotar ett par 1 juli också, fast i södra Sverige).

skicka ett mail via vår gamla hemsida här på BT (tror den finns kvar under mitt namn CyberPet) eller ge mig din epostadress om du är intresserad. :)

Petra

• Vegasbruden

Jag var inne på Fototjänst i ett annat ärende i veckan och tyckte att de hade många olika och fina bilder.
    Då jag gifter mig i Las Vegas letar jag inte fotograf i Sverige men jag kollar alltid när jag ser bilder för att se upplägg och idéer vad jag vill göra där.

De finns med i Colourarts galleri:
    http://www.colourartphoto.nu/content/fotografer_adress.php?mid=46150# klicka på galleri för att se bilderna, tycker de är fina.

• Vegasbruden

Länken funkade inte, ta bort http:// eller testa denna:
    www.colourartphoto.nu/content/fotografer_adress.php?mid=46150#

Lulebilds bilder i bröllopsintrot var fina men de på prissidan var såna bilder jag slänger bort om jag nu skulle råka ta bilder med saker i förgrunden. Förstår inte det konstnärliga i det, men jag kanske är för traditionell

• CyberPet

Luleåbild är duktiga! Måste erkänna att Fototjänst här i Piteå inte kändes så upphetsande, men de kanske har bättre bilder att visa "live"?

Själv gillar jag Grodan (i Luleå), han är himla duktig den fotografen även om han ibland kan vara lite burdus. Vi använde dock ingen av dem utan lät flyga in Jannis från Stockholm. Han var med oss hela dagen, från lunchtid fram till att maken och jag stapplade hem mitt i natten.

Petra

Svar på tråden Fotograf i Piteå?