Vet du vad! Äter man sällan och lite så krymper magsäcken, då blir det lätt så att man äter mindre än man behöver. Precis som när man varit magsjuk, då kan man knappt äta någonting för att magen krympt medan man varit dålig. Det är lätt att öka storleken på magsäcken genom att äta lite oftare, dricka ordentligt osv.
Om du behöver ett exempel på vad som kan vara lämpligt att äta så kan jag skriva vad jag äter en vanlig dag (jag kan dock inte garantera att det är helt korrekt ur näringssynpunkt, men jag mår bra och är normalviktig 66kg, 173 cm):
Frukost; två grova mackor, en med skinka, en med leverpastej och gurka. Vatten, juice och en frukt.
mellanmål: två frukter eller en macka/knäckebröd och vatten.
Lunch: Pasta med köttfärssås och hela råa morötter (eller någon annan liknande rätt). Vatten. Knäckebröd om jag är mer hungrig.
mellanmål: Frukt, vatten
Kvällsmat: ibland samma som frukost men i så fall ost till pålägg eller stekt ägg/makrill i tomatsås. Annars kanske potatismos med korv/någon grönsakssoppa med ostmackor. Vatten
På kvällen äter jag oftast en eller två frukter. Ibland godis eller en kaka om jag har något gott hemma!