• Xena

Ansiktsmask el dyl mot pormaskar

God morgon tjejer,

Söker er hjälp. Letar efter en produkt på marknaden som drar ut pormaskarna på näasan. Har torr hy.

Vill inte göra ångbad och sådana grejer hemma, har testat det. Det funkar inte.

Så, har ni några tips? Eller är det önsketänkande

• Svar på tråden Ansiktsmask el dyl mot pormaskar
  • emm_smile

Jag har hört att några här inne har gjort en ansiktsmask med alvedon eller andra värktabletter. De har tydligen mosat dem i en mortel och spätt med lite vatten. Jag hra själv inte testat men det kanske inte skadar. Är det någon mer som känner igen detta och som har testat? Jag är lite sugen på att göra en sån mask ikväll.

• Xena

Har testat det, men det var lite starkt för min hy.

• Xena

Önsketänkande om produkten, alltså. Inte om att ni har tips. Det har ni ju alltid (Såg att det lät lite dumt)

• Drömma

Det ska finnas någon lera (kommer inte ihåg namnet)som ska vara bra, en kompis hade köpt sån på Body Shop nyligen. Vet att det fanns på HM för några år sedan också. Ett annat tips är att "pila" aniktet med bikarbonat!

• Xena

Drömma -
    vad är det i bikarbonat som gör att det är bra mot pormaskar?

Funkar bakpulver oxå då eller? Är inte det typ samma sak...

• Drömma

Nja, tror inte att det är speciellt bra mot just mot porisar utan mer som piling, skrubar bort döda hudceller och så. Fast har man dragit ut dom med lera kanske det är bra att skrubba efteråt... Det kanske funkar med bakpulver också men det är ju finare granuler i det och har nog inte samma skrubb-effekt.

• snartgift

Bästa peelingen är om man tar vanlig hudkräm och blandar i lite socker. Inte för mycket för då river det istället för att peela.

• Xena

Inga fler tips som utrotar porisar?

• pärlsocka

När sökfunktionen kommer igång igen så sök på en gammal tråd jag startade förut som jag kallade något i stil med "Nu j*vlar ska de bort!".. Kommer inte ihåg exakt vad den hette...

Där finns hur många tips som helst hur man ska få bort pormaskar, det är över 60 svar tror jag.

Svar på tråden Ansiktsmask el dyl mot pormaskar