• Bröllopstokiig

Billig(are) och god bröllopstårta??

Någon som vet var och hur mycket för en bröllopstårta i Göteborg?? har ett pris på 35 kr/bit, finns dett billigare??

/Malla

• Svar på tråden Billig(are) och god bröllopstårta??
  • Bröllopstokiig

Det billigaste blir om du köper "vanliga" tårtor och hyr eller lånar en ställning av någon konditor. Brudparet måste man ju ändå köpa själv, och det är ju bara att beställa lite olika storlekar på tårtorna så att de passar på ställningen. Om ni nu tycker att ni vill ha ställning.

Vill du vara lite mer bekväm och köpa en "färdig" bröllopstårta så tror jag på att höra sig för i ytterområderna eller på lite mindre orter runt Göteborg. De brukar alltid vara billigare.

• Bröllopstokiig

Man kan också köpa tårtor i olika storlekar och även i olika smaker och bygga en egen "ställning" av lådor dricka backar i olika höjder och klä med dukar t.ex. Det blir alltså inte en traditionell tårtställning utan man kan bygga den lite som en halvmåne.

• Bröllopstokiig

35 kr/bit är nog bland de dyraste priserna i Göteborg. Det är bl a vad Engelska tårthuset tar, och deras tårtor är ju väldigt speciella. Du borde komma undan med en mycket nättare summa om du kan tänka dig en mer "vanlig" tårta - även om du beställer den som bröllopstårta med ställning och allt.

Vi hade dock en tårta från Engelska Tårthuset och den var jättegod och fantastiskt vacker!

• Bröllopstokiig

En vanlig tårta kostar ju max 20 kronor biten
    Man kan välja olika fyllningar på tårtorna och ha samma överdrag ex vit marsipan...
    och vill du ha mer dekor på den kan du ju åka till tårtdecor i kungälv och köpa färdiga rosor och brudpar.

• Bröllopstokiig

Vi köpte vår tårta på Chapmans konditori i Majorna. Den kostade 20 kr/biten. Och det var en "riktig" bröllopstårta med "vit" marsipan, marsipanrosor i olika nyanser, små blå violer och jordgubbar på. Tre våningar. konditoriet är litet och vi höll på att missa det men de har ett stort utbud på olika tårtor och de var trevliga att prata med. Man kan välja fyllningen själv, det gjorde vi.

• Bröllopstokiig

Konditoriet i GårdstensCentrum tar också ca 20kr/bit för "riktig" bröllopstårta, ställning och allt, brudpar får man köpa separat. Detta konditori rekommenderas varmt.

• Bröllopstokiig

Är det någon som har sidor på nätet där man kan se bilder? Försöker att få H2B lite involverad...

• Bröllopstokiig

Ska genast kolla upp Chapman, låter intressant, men även Gårdsten...tack så mycket, det var på Dahls jag hade kollat då vi har entertainment där med 15% men hamnar då på 30 kr/st. Finns fler förslag??
    Någon som vet något om Lejonet&Björnen, problemet är väl också förvaring om man inte har stora frysskåp?? /Malla

• Bröllopstokiig

Nöjds konditori tar omkring 22 kr per bit. Jag har hört att de är väldigt duktiga på tårtor. Vi ska beställa från dem till vårt eget bröllop i sommar.

• Bröllopstokiig

Hemköp har eget konditori/bageri och tar i Eskilstuna 20:- per bit för bröllopstårta!

• Bröllopstokiig

Järkstrands på Danska vägen tar ca: 25kr/bit, och är de billigaste som jag vet i den här stan.

• Bröllopstokiig

Är det någon som har några bra tips på fyllning i en bröllopstårta ?

Ska ha vit marsipan utanpå men funderar nu på vad som ska vara i. Måste komma på det tills vi ska till konditoriet och bestämma oss...

• Bröllopstokiig

Jag kan varm rekommendera chokladblandad vispgräddde om du och din blivande är stora fan av choklad det vill säga.

Vi hade chokladblandad vispgrädde,samtnågon sorts vit kräm som smakade likör,samt mosade bananer.
    Tårtan var täckt med vit choklad samt garnerad med physalis och chokladdopppade jordgubbar,mums!!!

• Bröllopstokiig

Angående Lejonet & Björnen:

De tar 550kr för 20 bitar, för en "riktig" bröllopstårta. Men det blir ju billigare om man inte säger att det är till bröllop. Glassen håller sig i tre timmar i frysboxar med kolsyreis i. Men en riktigt varm sommardag går det nog fortare...

• Bröllopstokiig

Jag gillar choklad...men min pojkvän vill inte ha det vad jag förstått.

Är det kanske någon som har fler förslag på vad man kan ha för fyllning?
    Har funderat på hallonblandad grädde och vanlijkräm...
    men alla förslag är välkomna.
    VAD ÄR ERA FAVORITER?

Ska titta närmare på ditt också Anna J.

• Bröllopstokiig

Chokladmousse och apelsinkräm
    hallonmousse och citronkräm
    kaffemousse
    är några favoriter

• Bröllopstokiig

Hej du.

Har hört att Svarta Katten i Kungälv är billig, hur billig vet jag tyvärr inte... Adjö!

• Bröllopstokiig

Vet inte när ni gifter er. Men om ni gör det under skoltermininen så kan ni kolla upp om GBG har någon konditorlinje. Generellt sätt så villverkar de bakverk ni beställer och får inte ta nämnvärt i betalt utan bara för ingedienserna. (om det inte har blivit någon förändring eller att de har andra regler där än i sundsvall)

Svar på tråden Billig(are) och god bröllopstårta??