Har någon varit på Azorerna??!!
Har någon varit på Azorerna eller ska åka dit? Hur var det? Billigt?
Berätta! kan man åka dit på Bröllopsresa?
Har någon varit på Azorerna eller ska åka dit? Hur var det? Billigt?
Berätta! kan man åka dit på Bröllopsresa?
Vi var på Azorerna i oktober, i Ponta Delgada.
Otroligt vacker natur, rent och snyggt och rastplatserna utmed vägarna såg ut som botaniska trädgårdar.
Det var lite billigare än i Sverige men inte jättebilligt. Människorna var trevliga och tillmötesgående. De har inte haft charter så länge till Azorerna, tror att det bara är STS SOlresor (som vi åkte med) som har det som resmål. Det innebär att det inte är exploaterat och turister överallt. Däremot var det inget problem med engelska eller så.
Det är ju en ganska liten ö, man tar sig ju runt ganska fort. Vi hyrde bil och åkte till vattenfall i bergen. De har inga "vanliga" sandstränder utan med svart lavasand. Lite kallare i vattnet oxå eftersom det är Atlanten. Jag tyckte jättemycket om Azorerna däremot inget ställe man åker om man vill ha party eller resa runt och uppleva en massa. Så för en bröllopsresa är det nog bra, när man bara vill ägna sig åt varandra...
Ja det låter spännande
Nån fler?
*puff
Håller med Celeste i allt. Det är extremt naturskönt och passar bra om man vill göra vandringar och titta på naturen och växtlivet. Obs att det dock inte är något sol-och-bad-resmål, vädret är väldigt opålitligt. Jag var där i en vecka i augusti och visst kunde jag sola någon dag, och då var det varmt, men det regnade nästan varje dag.
Ja det är ju i Juli eller Augusti vi funderar på att åka i så fall..om det inte blir nåt annat ställe vi åker på! Men Azorerna verkar hur vackert som helst!
Vad kostade resa med hotell för två personer? Finns det weekend eller måste man stanna längre?
jag har varit där och blev förälskad det var ett av dom bästa resmål jag har varit på. Naturen är så otroligt vacker och klimatet är perfekt det blir inte kallare än +10 och inte varmare än +30 tror jag att det var. Vi var på mycket utflykter bla.Delfin/valsafari, ridturer & badade i vattenfall. Det bästa är att hyr bli så man kan åkarunt och se sig om för det finns mycket vackert att se. Om ni åker dit och vil ha tips på bra resturanger mm så står jag gärna till tjänst.
Vi ska dit på bröllopsresa i augusti. Vi har bokat 2 veckor på det dyraste hotellet. Det ligger nere i hamnen med havsutsikt från balkongen, så ingår det frukostbuffé. Det betalar vi 24000kr för oss båda.... mycket bra pris tycker jag.... Det fanns ju betydligt billigare alternativ om man valde ett annat hotell...
Kan man åka bara på weekend?
Hur lång är flygresan?
Ja det låter lockande!!
Det tar 6 timmar att flyga, STS har bara 1 eller 2 veckors resor dit. Ving ska börja med resor i år men även dem har bara veckoresor. Om du vill åka på en weekend så får du nog ta ett plan till portugal och sen inrikesplan därigrån till Azorerna. Men då får du nog fixa resan själv... men det kan ju inte vara så krångligt...går säkert att fixa :)
Lycka till...
Ja fast och andra sidan så är det kanske bäst att åka en vecka..man vill kanske inte dit och vända direkt! Man vill nog hinna se lite och hinna koppla av! Det får kanske bli en veckas resa! Vad kostar det?
Ska gå in på Solresor och titta..men jag tyckte mig inte hitta priserna..