Inlägg från: Genus |Visa alla inlägg
  • Genus

Hoppar ni hopprep?

Är det någon här på BT som har erfarenhet av att träna med hopprep? Jag blev så inspirerad av tjejen i "Million Dollar Baby" som tränade boxning - hon tränade genom att bla. hoppa hopprep och enligt vad jag läst är det bättre ur förbränningssynvinkel än jogging/löpning, som jag annars ägnar mig åt. Vore intressant att få ta del av hur ni tycker det är i så fall! //G

• Svar på tråden Hoppar ni hopprep?
  • Genus

Jag ska köpa ett hopprep i morgon och ha med till gymet. Undrar om de andra kommer att störa sig på mig och mitt studsande?:) Jag har inte sett någon hoppa hopprep på gymet men man kanske kan vara först ut...Hoppas att du får tummen ur :) och börjar du med SYL så jag får veta vad du tycker! Känner mig som ett barn på nytt...:) //G

• Genus

Tänk om man kunde gå på ett hopprepspass med andra? Som spinning men med hopprep i stället. Då kunde ju en instruktör köra olika hopp, övningar och "koreografera" det hela så det blev ännu roligare! Eller finns detta redan? Jag längtar till i morgon!! Tack för alla inläggen, jag är peppad! //G

• Genus

Idag var jag och invigde mitt fina hopprep på gymet! Ingen tittade konstigt på mig, jag hoppade steghopp och vanliga upp-och-ner skutt för att variera det och det var jättekul men oj vad det kändes i armarna! Ändå är jag väldigt tränad både konditions- och styrkemässigt. Kände mig *nästan* som tjejen i Million Dollar Baby:) Jag kommer att fortsätta, mycket jobbigare än löpning! //G

Svar på tråden Hoppar ni hopprep?