Görvälns slott Järfälla
Hej!
är det någon som har haft bröllopsfest på görvälns slott?? Skulle gärna vilja ha lite tips på mat, underhållning och lokalen m.m.
Hej!
är det någon som har haft bröllopsfest på görvälns slott?? Skulle gärna vilja ha lite tips på mat, underhållning och lokalen m.m.
Aldrig varit på fest där, men däremot spelat teater i parken utanför och slottet har oerhört vackra lokaler, och framför allt omgivningar!
Jag är också intresserad av att veta mer om Görvälns slott. Det är ju väldigt vackert. Har varit där på påskbord och julbord.
Vi ska ha våran bröllopsfest på Görvälns slott i Juli i år och har varit där ett antal gånger för att titta på lokalen och proväta menyn o.s.v. Det är jätte vackert och dom är jättetrevliga där.
Jag har bara possetiva saker att nämna om Görvälvs slott! Det är ett otroligt fint ställe att vara på. Parken vid slottet liggen vid mälaren och det är SÅ vackert på dagen/em/kväll. Dom har bröllopspaket att erbjuda. har du kollar på hemsidan?
Jag ska själv ta mina bröllopsfoton där.
Åk dit (om du inte har allt för långt) och gå runt och titta utomhus och inne om det finns möjligheter.
Vet att dom har renoverat där i början av året och fått jätte fint!
Lycka till!!!!
Juli05- vad trevligt att du skall vara på görvälnsslott vi håller på att planera vad vi skall äta har inte riktigt bestämt oss för trerätters eller om vi skall ha två och tårta senare. Vi tänkte också gå ditt och pröva maten. Hur gör ni med musik på kvällen? Hur många blir ni? Skall ni ha barn med? ja det vara några frågor.
teddybjörnen - Efter att vi hade provätit maten (som var kanon god!) bestämde vi oss för tre rätters, men det går ju att göra vilket som. Vi blir mellan 60 - 80 st och har valt att inte bjuda med några barn. På kvällen kommer vi använda Görvälns musikanläggning och spela cd skivor, men vill man så kan man ju även ha dj eller live band.
Juli05- Jag har funderat lite på transport till görvälns slott samt från på kvällen har du hyrt någon buss? Eller skall du gifta dig i närheten? Vet du ifall anläggningen tar brända CD skivor?
teddybjörnen - Vi håller precis på att försöka lösa transport biten, vi kommer att ordna med transport från kyrkan (gifter oss i Järfälla kyrka) till Görväln. Jag tänkte begära in lite offerter från bussbolag, men har ingen aning vad det kan kosta. Hur tänker ni göra?
Bra fråga angående brända CD skivor!, det vet inte jag, men det hoppas jag att den gör. Måste kontrollera det.
Vart ska ni gifta er?
Juli05- Vi skall gifta oss i sollentuna så jag har också funderingar på att beställa en buss eller några taxi bilar beroende på hur många det blir.
På kvällen så ordnar toastmastern beställningar av taxi bilar från Görvälnsslott.
Hur vi själva skall transporteras över allt har vi inte riktigt bestämt skall prata med grannen som har en del fina gammla bilar.
Vi ska gifta oss där...vi kommer att ha utomhusvigsel mot vattnet. Jättetrevlig personal där.
Kolla med nedan bussbolag: (från Slottets hemsida) Vi pratade med Rolls, vad det skulle kosta att hyra en buss. Det var inte såååå dyrt men vi valde att ha vigseln där i stället.
Taxi Stockholm 612 00 00
Rolls Buss 580 369 00
Lycka till!