• FiaLisa75

Brudar i Dalarna / 2:an :-)

Hej tjejer!

Såg att den andra tråden var stängd
    Startar därför en ny för alla brudar i Dalarna, för att bolla idéer eller bara prata lite med varandra!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)
  • Karianne

Jag har provat på Cateringcompaniet och det var jätte bra! God mat och bra priser. Kan verkligen rekommenderas!

• ottis

hej på er tjejer..har just fått ett litet skvaller av en kompis att de kommer att hippa mej tidigare än vad jag tror...pirrig.. hade trott nån gång i aug eftersom vi gifter oss 3 sep.. men med tanke på semestrar så ...

• Skurt

Vad pirrigt med Möhippan!

Jag vet inte om jag vill att mina vänner ska ha möhippa för mig. Visst skulle det vara roligt men snart är det bara två månader kvar till bröllopet, och jag börjar bli lite stressad....

Som tur är bor de flesta av mina vänner i vår vackra Huvudstad, så jag kan ju hålla mig här hemma i Dalarna, så går jag säker!

Missförstå mig inte, jag är absolut inte otacksam, men nu har man ju så mycket annat att göra!

Hur är det för er andra Dalabrudar? Vad tycker ni? Har era kompisar redan haft hippa för er?

kram Skurt

• Kotten2004

Hej! Jag har märkt att det tisslas och tasslas runt i kring mig så jag tror att det är möhippa på gång snart. Jag vet vilka helger det inte blir iaf så det känns skönt med tanke på att vi har en liten bebis.

• Ådi

Kan varmt rekommendera "hansmat".
    Du bestämmer själv hur mycket han ska stå för osv. mail adress: info@hansmat.se

• FiaLisa75

Det är väldigt dött i våran tråd. Håller alla på med sista minuten förberedelser, eller?
    Hoppas iallafall att alla har det bra!

• ottis

håller med fia lisa lite dött e det allt ,känns som om jag hamnat mitt i mellan planering för fullt och dödläge.... jag hittar nog gnistan snart, va till sömmerskan i fredags och hon kunde lägga upp klänningen i juli , smycken inte helt klart ,avslag på vårt tänkta namn hos PRV enstaf....suck det fanns redan enestaf...typiskt oss med maxad otur bara börja tänka om igen !!!!

• Pupa

Hur går det för dig Fialisa? Hittat nåt datum? Själv filar jag på detaljerna, mycket funderande när jag ligger o njuter av solen! Ena sekunden tror jag att allt är under kontroll och andra får jag halvpanik för det känns som inget är klart! Tack och lov för BT´s planeringslista där jag kan se att det faktiskt inte är så mkt som bör göras än. Det jag har värst ångest för är presentationen av våra gäster...plus att vi fått nått ryck att vi ska försöka skriva våra egna löften, vi får väl se hur det går!

• FiaLisa75

Pupa - datum och datum, vi har iallafall spikat år, -07 Så än hinner vi bestämma datum, men jag tippar på att det blir i augusti någon gång, i början.
    Vi har iallfall börjat spara pengar, är hittills uppe i ca 30 000:-, så jag hoppas att vi lyckas spara ihop minst lika mycket till
    Ja, nu börjar det dra ihop sig för er. Åh, vad spännade! Hoppas att allt blir bra! Jag vill höra alla detaljer om festen sen, om det var en bra "lokal"
    Ha det så bra så hörs vi!

• Leksandsbrud

Är sååå glad över att vi valt att ha Moskogen som catering på vårt bröllop!
    Om det är någon som behöver hjälp i Leksand med omnejd så kan jag varmt rekommendera dem.

Jag är en person med enormt kontrollbehov och har stor erfarenhet av att arrangera evenemang och fester professionellt i Stockholm så jag har oerhört höga krav och Anders på Moskogen uppfyller dem alla och har dessutom fått mig och min M2B att verkligen känna att vi inte kommer att behöva tänka på någonting från det vi anländer till festen. Sååååå skönt!

De kostar lite mer än annan catering, men de är redan nu värda varenda krona!

• ottis

är det nån mer som ska ha festen på åkerblads i tällberg...

• depecha

halloj på er!

Jag överlevde min möhippa!! Var så himla skoj!

För att göra historien ganska kort så kan jag dra vissa bitar..
    Åkte tåg från sthlm med mamsen till borlänge. Precis innan vi kliver av sätter hon på mig en ögonbindel och sen när vi klivit av kommer nån annan o tar min andra sida och går till en bil och åker till min moster. Där kläar de på mig ett lucialinne och en virkad duk på skallen så det ser ut som en slöja med krona på.
    Sen tar de av mig bindeln och där är alla mina kompisar och 2 mostrar, mamma och 2 kusiner.

Sätter oss ute på verandan o börjar dricka. Kl var då 12 på dagen. Grillar och äter.
    Vid 4 tar vi bussen till kupolen (stort köpccenter) och där får jag hålla allsång och sälja kyssar (hejuenamej).

Tar en taxi tillbaka till msoter o fortsätter dricka. sjunger o har allmämt kul p åverandan. Vid 22 tiden tar vi bussen ner på stan och går in på en liten krog. Där fick jag en sax och i uppdrag att klippa bort minst 10 st storlekslappar på kilalrs kalsonger =)) Blev en massa skratt kan jag lova haha.

Gick sen vidare till ett annat ställe och där fick jag i uppdrag att dansa valsen. Var tvungen att prata med dj:n och han ropade ut i högtalarna att nu skulle alla dansa vals, men hade ingen vals så blev nån carola låt ist ha ha. Var ganksa skoj, även fast det var för trångt att kunna dansa vals, men jag var bara glad att jag slapp efter 6 steg =D

hade andra småuppdrag på kvällen, såsom att jag inte fick lämna baren förän jag hade fått ett glas vin, var tvungen att tigga 7 ciggaretter och andra såna saker.

Det sista uppdraget var att de tog mina cash o mitt kreditkort och skulle tam ig hem själv ha ha. Och dit jag skulle för o sova ligger ca 1 mil därifrån, men det löste sig tack vare 2 snälla pojkar som tog taxi med mig 2 mils omväg för dom =) Men slapp iaf undan att betala.

Så sist av alla var jag hemma själv. då var klockan 3 på natten. Sen sov jag gott till klockan 7.. =D

Så skoj hade jag!!

O det viktigaste av allt, jag fick bara dricka allting ur en pipmugg hela dagen o kvällen. så gick o beställde o fick allt mitt vin i min pipmugg =))

• ottis

villken rolig dag det blev för dej jaaa det e ju bara att vänta vad tjejerna hittar på...jag jobbar många helger nu i sommar ,jag ska klä brudar....frissa ni vet.så jag tror ju att jag går säkert de helgerna ,men de kan ju hippa mej efter jobbet!!!

Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)