kvällsvickning
Hej!
Funderar lite på kvällsvickning. Någon som har ett bra tips? Har funderat på kycklingklubbor och även varmkorv.
Hej!
Funderar lite på kvällsvickning. Någon som har ett bra tips? Har funderat på kycklingklubbor och även varmkorv.
Korv med bröd på bröllop!? Häftigt! De gånger jag är till Sverige eller ikea i södra Finland brukar jag äta korv med bröd! Gott, men skulle jag föreslå att vi ska ha det som nattmat på bröllopet tror jag att alla skulle skratta. Här är det olika sallader, korv, köttbullar, piråger, pajer, batong och liknande plockmat som är vanligast som nattmat. Kul med olika traditioner! :)
Ja det är intressant med olika traditioner. Kvällsvickningen är der vi kommer att fixa själva. Det andra ordnar restaurangen. Kommer ni att ha trerätters + tårta? Vi har tänk champagne + ev jordgubbareller tryfflar, trerätters middag, bröllopstårta och sedan bar med tilltugg + kvällsvickning. Undrar om man orkar det? Risken är kansek att man över planerar...
Oj, jag blev lite ivrig, slant en del på tangentbordet...
Vi har slopat efterrätten och tar kaffe och tårta istället. Middagen börjar ca kl. 18, tårta och kaffe ca 21 och nattmaten ca kl. 23.
Vi funderar också på att slopa efterrätten, men den verkar så god...
Jag frågade restaurangen om vickning på kvällen men de tyckte att det var lite onödigt, har redan snittar till champagnen, tre rätters och tårta. Men ifall vi ångrar oss och känner att vi vill ha det trots allt så hade de alltid korv "hemma" så det är bara att plocka fram.
Man kan ju alltid ha lite snacks till, om man har bar, typ chips, nötter och ostkrokar.
sallie:
Är ostkrokar samma som ostbågar? I vilken ände av landet säger man det?
hm. Ja ostbågar kanske det heter på förpackningen. Norrlänning är vad jag är.
Har alltid kallat det ostkrokar.
sallie: Kärt barn har många namn. Hade bara aldrig hört det och jag var nyfiken på om det var samma sak.
Japp, tror att de kan passa bra till lite vin och öl så där på kvällskvisten