• M:et

Var beställa Exuviance billigt via internet?

Någon som har tips på utländsk sida där man kan beställa Exuviance produkter Antibacterial Facial Cleanser och Clarifying Solution till Sverige billigt?

• Svar på tråden Var beställa Exuviance billigt via internet?
  • Wih

Under informationen om Exuviance

Wih: såg det nu. Jahapp, så då var det lönslöst då att försöka hitta någon sida som skicka Exuviance till Sverige. Får väl lova att punga ut med hutlösa priser här på salonger då... SUCK!

• Modestie

hudokteket här i Sverige tror jag säljer just de produkter du vill ha i kit för runt 150-200 kr. Det priset får du väl nästan räkna med eftersom produkterna är så pass dyra i sig, tyckte det var ett bra pris jämfört med vad t ex Dermalogicas provkit kostar i Sverige (400 kr)

Adress:

www.
    hudoteket.
    se

• Charlottisen

Hm, senast jag beställde (februari) gick det bra att beställa Exuviance-produkter... Då måste de ha ändrat på det nyligen då. Trist! Jag betalade i alla fall 15 CAD i frakt för fyra produkter, det blir väl ca 90 SEK. Tullen har det aldrig fastnat i (har beställt 2-3 gånger).

• Charlottisen

Ja, ett provkit för 200-250 på Hudoteket är ju inte farligt, men det tillkommer ju frakt. Kolla vad ett provkit kostar hos en salong istället, det kanske ligger på samma nivå. Exuviance ÄR billigare än andra dyra märken som tex Dermalogica. Som så många andra kan jag också säga att rengöringen är _dryg_ så om man gillar den är den värd sitt (svenska) pris. Krämer och sånt brukar däremot vara dyrare och gå åt fortare.

Kanske ska maila ställen som säljer exunivance och fråga om de kanske fraktar till sverige ändå då... om du charlottis beställde i februari så låter det ju konstigt att de ska ha ändrat sig sen dess...

www.skin-beauty.com På denna sida hittar jag ingenstans där det står att de INTE skickar Exuviance till Sverige, men å andra sidan tycker jag det är svårt att förstå allt på engelska... förstår inte heller hur mkt frakt det är isf och vad man ska välja för alternativ här store.yahoo.com/skinbeauty/info.html
    Någon annan som kan tydliggöra allt detta för mig?

• Synnöve

Jag har betalat 179 kr för "normal"- startkitet och 249 kr för acnekitet på Hudsalongen i Stockholm. Räckte i 2 veckor!

och det känns ju lite dyrt då man kan få en normalstorlekprodukt för ungefär 170 kr. på någon av dessa sidor...

• Modestie

visst Du kan få en hel produkt för summan av ett startkit, men du måste ju tänka på att om du lägger ihop alla " mililitrar" som produkterna i startkitet innehåller så kommer du faktiskt upp i samma storlek som en hel produkt. Låt säga att du får runt 50 ml gånger 4 produkter (nu gissar jag hejvilt, men det brukar vara ungefär så..) är du ju uppe i 200 ml fast i olika krämer.

Annars kan du ju alltid be om småprover på salong det är ju bara att knata in och be snällt. Men själv tycker jag prover på bara ett par mililiter är rätt värdelöst, man får ju bara en "hint" om de är bra eller ej eftersom man inte hinner prova så länge, på så sätt är startkit ganska bra

• Wih

M:et

Det verkar vara 25 USD i internationell frakt, dyrt tycker jag...

wih: jo, det är rätt dyrt men essentialspa hade bara 15 canadensiska dollar i frakt vilket är ca. 85 kronor, så det var rätt överkomligt tycker jag

och hursomhelst så skulle ju totalsumman bli billigare än om man köper produkterna i sverige på salong...

Svar på tråden Var beställa Exuviance billigt via internet?