Hur skickar man ett telegram?
Vart går man? Till posten eller? Hur lång tid tar det? Är det som att skicka ett vanligt brev?
Tänkte nämligen skicka ett!! :)
Vart går man? Till posten eller? Hur lång tid tar det? Är det som att skicka ett vanligt brev?
Tänkte nämligen skicka ett!! :)
Man kan göra det via Telia. Kika på deras hemsida (som jag tycker är värdelös). Jag sökte på "telegram" i deras sökfunktion, men annars ska man nog kunna klicka sig fram på följande logiska (...) sätt:
produkter o tjänster -> Fast telefoni -> Tjänster -> övriga tjänster
*suck* de behöver hjälp med överblicken av sin hemsida.
Håller med om Telias hemsida en översikt skulle inte vara tokigt. Man kan även ringa dit och be om att få skicka telegram.
Vet inte hur det funkar annars, men de telegram vi fick skickades genom någon bjuden. T ex en gammal jobbarkompis som kom hade med ett telegram från min gamla avdelning. Det gav han till våra toastar.
Så vet man att de kommer fram
Hur funkar det med t ex telias tjänst?
Skickar man till osa-personen (även om det är brudparet) eller vem?
frulan:
är bara nyfiken på definitioner (ingen avsikt att ifrågasätta): om kollegerna tog med sig en hälsning, är det verkligen ett telegram då? Alltså jag menar de tog väl med sig ett kort som lästes upp liksom eller? Fast som man kallar för telegram?
Bara undrar.
lundabrud
Ja, de hade gjort ett jättefint "telegram" (A4) med rolig "dikt" o allt.
Kanske inte kallas telegram då, tänkte inte på det
Just de som skrivit (min gamla avdelning) var inte bjudna.
Fick även ett på posten (tyvärr var vi inte hemma dagen innan bröllopet så vi hittade det efter vår weekend) från några andra som inte var bjudna.