• Tärnan­Malin
    Äldre 14 Apr 15:40
    11416 visningar
    10 svar
    10
    11416

    Permanent hårborttagning av ljusa fjun

    På min överläpp har jag många, täta ljusa och fjuniga hår. Jag skulle vilja ta bort dem permanent men det finns inget alternativ. Laser tar inte på ljusa hår. Epilering skulle inte gå eftersom håren är så extremt täta och hårsäckarna små.
    Så vad göra?
    Finns det något alternativ som gör håren tunnare, eller minskar utväxten?
    Snälla, behöver verkligen hjälp!

  • Svar på tråden Permanent hårborttagning av ljusa fjun
  • Idespr­utan
    Äldre 14 Apr 16:01
    #0

    Tyvärr, jag är i samma situation. Blond med en liten mjölmustach. Kanske du skall prova Threading. Ungefär som vaxning fast man kan g öra det hemma med en sytråd. dock växer de ju ut igen...

  • Fia Lisa
    Äldre 14 Apr 16:32
    #0

    Jag har precis påbörjat en behandling med ELOS, som ska kunna ta bort både ljusa och tunna hårstrån. Nu bor jag i och för sej i Tyskland, men jag har svårt att tänka mej att samma behandling inte skulle erbjudas i Sverige.

    Jag behandlade överläpp, haka och intimområde för snart två veckor sedan. Behandlingen kändes inte alls i ansiktet men gjorde riktigt rejält ont "där nere" - men vill man va fin...

    I alla fall, många av håren i ansiktet har redan efter denna enda behandling försvunnit. I det andra området är det lite blandat resultat än så länge, på de ställen där de kunde gå över med full styrka har många fler hårsäckar förstörts. Men jag har redan bokat in tre behandlingar till - de hade ett "bra" paketpris på 4 behandlingar.

    För alla tre zonerna betalar jag ca 6500 kr för fyra behandlingar.

    Jag har bifogat ett par länkar på engelska om tekniken, du kanske kan fråga runt lite där du bor om ELOS erbjuds. Vidare finns det massor av info på tyska, det är bara att skriva in "ELOS" och "Haarentfernung" på tex Google, om du vill ha ett större urval av information.

    www.veinexpert.com/vls-proc-laser.htm

    www.topdocs.com/dp.asp

    /Fia Lisa

  • Tärnan­Malin
    Äldre 14 Apr 19:31
    #0

    Fia Lisa!

    Wow, jag kan inte fatta att det finns ett så bra alternativ för oss "fjunisar"! Och så billigt trots att det är bra behanglingstyp! Det enda problemet är, att jag inte vet hur jag ska hitta någon som använder sig av behandlingen i Sverige. Jag hoppas verkligen det finns någon!
    Hur ska jag leta? Var?
    Någon som vet var de använder sig av elos i Sverige? Köpenhamn går också bra...
    Snälla snälla jag vill verkligen veta!

  • Beachy
    Äldre 15 Apr 09:17
    #0

    Tärnan Malin

    JAg vill också veta! Om du får tag på någon i Sverige som gör det, så måste du hojta här på BT, LOVA.

  • Mini-M­e
    Äldre 25 Apr 17:17
    #0

    Weeee!
    Dom har tagit in denna metod (som första klinik i Sverige) på Akademikliniken i Stockholm *glad*
    Hoppas att jag kunde hjälpa till lite i alla fall =)

    Här är länken:

    www.akademikliniken.se

  • Beachy
    Äldre 25 Apr 18:22
    #0

    Ska ta o ringa dem! Stort tack......

  • Idespr­utan
    Äldre 26 Apr 20:00
    #0

    Wow, hittade precis en ELOS salon 20 min med bil från mig. Skall ringa med en gång!!! Hoppas att de kan göra något för mig. Också blond med muche och pollisar...

  • Äldre 27 Apr 12:53
    #0

    Vad kostar ELOS-metoden? Vet nån prisexempel?

    Har tagit bort hår med kräm, rakhyvel, sandpapper, vaxning, diatermi, epilight, medilux och rubinlaser.....

  • Idespr­utan
    Äldre 28 Apr 16:27
    #0

    Swing, det beror på vart du bor.

    Jag besökte salongen eller kliniken igår och de sade att bikini linjen och insidan av låren (ej brasiliansk) skulle kosta mig runt 1,000 USD vilket är ca 7000 sek. Det är en tredjedel av vad Alase ville ha och de kunde enbart garantera 50% reducering... Så jag kommer nog att fundera på det. En investering men efter 12 år av vaxning, rakning och hårbortagningsmedel kanske det är dags....

    Funderar på att göra armhålorna först och se hur nöjd jag blev med resultatet. Lite billigare och fungerar det skall ajg investera lite mera pengar. Man skall ju spara till bröllop också....

  • Okänd
    Äldre 9 Aug 22:38
    #10
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Permanent hårborttagning av ljusa fjun