Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hallojsan på er alla Valborgare!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss igen. Kramar!!!
Hur går det för er nu? Hur långt har ni kommit? Tänk inte många dagar kvar.
Valborgsbröllop 2005
Hallojsan på er alla Valborgare!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss igen. Kramar!!!
Hur går det för er nu? Hur långt har ni kommit? Tänk inte många dagar kvar.
Gucci:
Men pausen kanske inte blir så lång... jag tror nog att det går bra ändå, och eftersom folk ser att kantorn reser sig och går så förstår de nog att ni väntar på orgeln.
Gucci, kan ni inte be prästen att säga några avslutandeord, typ, "du får nu kyssa bruden" eller nåt?
Idag startade jag på nya jobbet, har precis fått iordning på rummet. Panik utbröt dock när jag insåg att festprogrammet var sparat på hårddisken på min gamla dator, tack och lov fick jag tag på it-ansvarig, som var gullig nog att hjälpa mig att spara över det på nya datorn...*pustar ut*
Hur är det med er andra, har stressen tagitöverhand ännu..? Jag fattar liksom inte riktigt, att det snart är dags... Gjorde klart bordsplaceringen (för andra gången) i lördags, och det blev SÅ bra!!! Vi har icketraditionell placering, med min familj sittandes på min sida, och hasn på hans sida vid honnörsbordet, sen har vi satt par mittemit varandra, och försökt att hålla borden i sammaålderskategorier, tänkte att folk i typ samma ålder har mer att prata om...
Nu kan ni gå in på möhippe och svensexe forumet och läsa om min möhippa! Den finns i tråden "Umebrudens möhippa som slutade i Pajala".
Otroligt lyckat blev det, men jag ska inte säga samma sak två gånger. Varsågod och läs!
Tror sambon får en svensexa till helgen. En av hans kompisar hade sagt att han skulle vara hemma fredag och lördag och inte ta något jobb. Dessutom hade han skämtat om att det skulle bli synd om sambon till helgen (karlars jargong alltså... ). Så vi ser fram emot det!
>Umebruden, guuud såhärlig hippa du fick! Fattar att du ärlite slut så här efteråt, jisses vad du fick fara runt!
Zandrisen:
Ja, fara runt milt sagt... det är ca 50 mil till Pajala härifrån... :)
Stallet med islandshästarna låg förresten ca 2 mil utanför Luleå. Jag kunde inte förstå varför de inte kunde berätta var vi var när vi var där. Kompisarna sa att om jag hade luskat lite så hade jag nog förstått... det låg visst en telefonkatalog inne i stallet, och telefonnummerlistor med riktnumret, som jag hade känt igen om jag varit mer uppmärksam...
Men jag ville ju inte snoka heller. Det är ju roligare om man inte vet.
Haha, vi skulle ju ha träffat prästen igår också. Tjejerna hade närmast fått panik när jag berättade att vi skulle till prästen igår. Jag sa det till min bästis Josefine i torsdags, så de hade fått min sambo att ordna det.
Så prästen skulle höra av sig och boka en ny tid. Han hade i alla fall låtit cool när han hörde att vi inte kunde komma eftersom bruden var bortrövad...
Hej go vänner! 10 dagar kvar! Igår var vi och lämnade in ringarna för putsning och gravering, jisses vad tomt det känns på fingret! I eftermiddag blir det genrep i kyrkan, känns superpirrigt, känns som jag kommer att verkligen fatta det då, får väl se... Gjorde klart festprogrammet idag på morgonen, och ställde mig och "smygkopierade" 40 st, tänkte vänta med resten tills i morgon (vet inte hur populärt det är att kopiera för eget bruk på jobbet...
), men nu när jag kollade de färdiga så upptäcker jag stavfel på tre ställen! Inga stora, men det känns surt iaf! ORKAR inte göra om det! Ska bli så skööönt när vi är gifta och allt planerande är över, fattar inte hur folk kan planera i flera år, är helt slut efter ett halvår!
Hej på er Valborgare. Ja. Skönt bara 10 dagar kvar. Oj oj oj. Vi blev hippade/sexade i lördags. Vilken överraskning. Visste det innan för att hans föräldrar hade ringt på onsdagen och sa att vi var inbjudna att äta vofflor hos dem lördag kväll. Och sen hade min syster fråga vad vi hade för oss på lördag eftermiddag för de kanske kom och hälsade på. Men ingen kom och ingen vågade knappt hälsa på oss. Innan pratade alla om att de skall fira oss och att det skulle bli jävligt, men sedan förra söndagen så har ingen sagt ett ord om det och varit oförstående när vi har pikat om att det är snart dags. Innan har de gett tillbaka och jävlats men nu låtsades de som ingenting. Inte misstänktsamt eller!!!
Men vi kom på lördag kväll 18.00 och började käka våfflor och sen började hans far att tjata om att vi skulle ner i källaren för han hade köpt något nytt som han ville visa för oss BÅDA! Inte bara sin son nejdå oss båda. Och då började jag misstänka men sambon misstänkte inte alls. Vi försökte se om det var några bilar parkerade i närheten men nej, så vi trodde att de kom senare. Men nejdå. Vi gick ner för trappen och det var helt mörkt och då tände vi lampan och där stod hela gänget. Hela källaren var full av vänner och släktingar. Gud vad härligt. Där särades vi åt och de klädde ut oss. Jag i en vit klänning med slöja fastsydd i nacken och en fin skylt där det stod "kondomer och klubbor säljes" Och sen en sutteflaska med "Jägermeister" i. Under hela kvällen fick i mig en 70cl jäger och en hel del annat. Gick en runda på Knutpunkten i HBG och sen turade vi och sen gick vi av i Helsingör och sen tillbaka och lunkade runder inne i HBG. Men oj oj oj vad man mådde på söndagen. Idag mår jag bara bra och har äntligen fått ordning på magen. Nykter var man minsann inte under den kvällen. Fick höra att sambon var klädd i strumpbyxor och baddräkt med en kanintoffs. Han skulle sälja 2 kg morötter och kondomer. Snacka om att han fick sålt. Tjejer var mer generösa än killarna. Men tillsammans fick vi ihopa 2500 kr. Jätteskoj. Priserna låg mellan 5 kr och 50 kr. Vissa betalade bara för att få ta ett foto tillsammans med oss. Gud vad härligt det var. Vi pratade om det hela söndagen och gör det fortfarande. Det var helt otroligt underbart och fantastiskt. Roligt att se att båda släktena går ihopa och kan ha roligt. Nu vet man med säkerhet att det blir en jättehärlig fest. Vad vi längtar.
Så hur mycket har ni kvar att göra? Är jä-ligt glad föressten att vi inte skrivit ut våra festprogram än för att igår fick vi ett återbud på 1 vuxen och 2 småttingar. Den ena lille är svårt sjuk och den andra har med symtom. Då bestämde de sig för att den ena (min faster) kommer till bröllopet (det är även hon som gör "något blått" till mig av små pärlor att ha i klännigen) så stannar han hemma. De skall resa ändra från nedre jylland så det hade blivit en lång resa för dem. Den lille som är sjuk är inte mer än 16 månader och den andra 3 år. Så det blev till att ändra i bordsplaceringen igen och ändra i festprogammet likaleded. Ojoj oj. En massa ändringar. Vi vågar inte skriva ut programmet förrän torsdagen den 28 april. Tar ändå ett jäkla bra tag att skriva ut dem och pappret var inte billigt. Men men roligt är det ändå.
Var nere igår och lämnade bild på hur bordsdekorationerna skall se ut så det vet hur många och vilka blommor de skall beställa. Hade tänkt göra dem själv men tänkte att nej det händer bara en gång (förhoppningsvis)så då skall man ha det lungt och skönt. Tar ändå ett bra tag att göra dem.
Hur gick det nu för er? Allt lungt?
Vi har så tur att på mitt jobb så så frågade jag om det var ok att jag skrev ut programmen här och han sa att det är helt ok och att det är "förmån" för oss anställda. Vi blev jätteglad och behöver då inte betala för färg. Det enda vi betalade för är för pappret, men okej. Kostade 200 kr men fått allt andra gratis så klart att man tackar och tar emot.
Jag fattar heller inte de som planerar i årtal. Är själv lite "slö" med det nu. Har ändå planerat i som sagt ett halvår. Men ett helt år hade jag inte stått ut med. Hade varit så långt tid att vänta. Nej halvår är perfekt. Då hinner man inte tröttna.
Umebruden: Grattulerar till din hippa. Härligt att du med fick en hippa värd att minnas. Det är så roligt när det blir lyckat.
Var nere och lämnade ringarna för isättning av sten i min och gravyr/putsning av båda. Är så tomt på fingret. Man blir livrädd när man tror att man tappat den men kommer på i nästa vända att den är hos silversmeden. Hur många fler är det som skall ha sina förlovningsringar som vigselring?